کد خبر: 337086
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
نشست ماهانه‌ی «انجمن ادبی بی نام» برگزار شد

نشست ماهانه‌ی «انجمن ادبی بی‌نام» با محوریت جریان‌شناسی شعر معاصر ایران با حضور «حسن متین» از شاعران سرشناس خراسانی و اعضای انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، عصر ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲مرکز شماره ۱۰ مشهد (مرکز تخصصی ادبیات) برگزار کننده‌ی یکی دیگر از سلسله نشست های ماهانه‌ی «انجمن ادبی بی نام» بود. این نشست با محوریت جریان شناسی شعر معاصر ایران، به معرفی شخصیت و تحلیل و بررسی معروفترین آثار فروغ فرخزاد، شاعر جریان‌ساز معاصر اختصاص یافت.

«حسن متین راد» از شاعران سرشناس خراسانی و برگزیده ی جایزه ی شعر خبرنگاران در سال جاری از فروغ فرخزاد به عنوان اولین ثمره ی درخت شعر امروز ایران یاد کرد که در زمان خودش و در فضای شعر نوی معاصر که در حال رشد و تکامل بود دیده شد.

متین راد در ادامه ی گفتگو پیرامون زبان و لحن زنانه در شعر فرخزاد و در پاسخ به سوال یکی از اعضاء انجمن در این باره عنوان کرد: شعر زنان از منظر زیبا شناختی با شعر مردان شاعر بسیار متفاوت است چرا که یک زن از یک پدیده چیزی را می بیند که یک مرد ممکن است آن رابه علت درک متفاوتی که از یکدیگر دارند نبیند.

عاطفه رنگ آمیز طوسی، مهدی رمضانی، اطهرسیدموسوی، الهام دهقان، از جمله همکاران شاعر و نویسنده ی شرکت کننده درنشست بودند که به بحث و گفتگو با اعضاء شاعر، هم چنین سایر مهمانان شاعر مشهدیِ حاضر درجلسه(همتی گلشن، بهبودی نیا، نیک آئین، مبارز و...) پرداختند.

قائمی عنوان کرد: با شعر خوانی، گفتگو و طرح پرسش های ادبی درباره ی جریان شناسی شعرفروغ فرخزاد از مهمانان شاعر توسط اعضاء نوجوان و اعضاء ارشد  مراکز استان، (مهربُد امیدوار، ترنم ضمیری، غزل خاکسار، آیدا پاکزاد، عسل مسعودی، الدوز تیموری، صبا رضوی، هدی سوزنگرزاده، آلا کارگر، یگانه قاسمی، کیمیا شفاهی) این برنامه در ساعت  ۱۸:۳۰ به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =