حضور در بین نوجوانان و آشنایی با جهان‌بینی آنها در تولید آثار ادبی راهگشاست

اسماعیل الله‌دادی شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور در بین نوجوانان و آشنایی با نگاه و جهان‌بینی آنها، برای تولید آثار ادبی مناسب و راهگشاست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسماعیل الله‌دادی، شاعر و نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که مجموعه شعرش با عنوان «بعضی از پرنده‌ها شاعرند» برگزیده چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و برگزیده هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شد.

وی که تاکنون مهمان تعدادی از برنامه‌های دوپنجره در استان‌های مختلف بوده است، درباره تجربه حضور در برنامه دو پنجره هرمزگان بیان کرد: حضور در بین مخاطبان تجربه‌ای خاص و اثرگذار برای مولف و مخاطبان است.

الله‌دادی ادامه داد: در این نشست مجموعه شعر «چهره‌ات چقدر آشناست» از سوی اعضا و مربیان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: دیدار با اعضای هرمزگان برای آشنا شدن بیشتر با دغدغه و جهان‌بینی آنها بود که به‌طور قطع در کیفیت آثار بعدی‌ام موثر خواهد بود. اعضای هرمزگان هم پرشور و علاقه‌مند بودند و هم مستعد؛ کتاب را با دقت خوانده بودند و نظرهای‌شان بسیار برایم راه‌گشا است.

این شاعر کودک و نوجوان با اشاره به نقش برنامه دو پنجره در جریان‌سازی ادبی میان نوجوانان گفت: این برنامه موجب می‌شود اعضا انرژی و انگیزه بگیرند و با جدیت بیشتر بنویسند. به‌طور قطع این دیدار تا همیشه در خاطر آنان باقی می‌ماند و سبب می‌شود با ذهنیتی تازه‌تر آثار ادبی را بخوانند.

این نویسنده درباره کارگاه آموزشی که برای مربیان استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع کارگاه «فرایند کشف و پرورش عضو ادبی» بود، ولی برگزاری کارگاه‌هایی چون رفتارشناسی نوجوانان و ذائقه خوانش نوجوانِ امروز ضروری است.

الله‌دادی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم در این برنامه‌ها نشست جنبی و کارگاه محور، در حوزه شعر و داستان برای اعضا برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =