برگزاری انجمن نقاشی و خوشنویسی استان تهران در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی هنرهای تجسمی فجر

انجمن نقاشی و خوشنویسی کانون استان تهران در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی هنرهای تجسمی فجر در مجموعه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ روز یکشنبه ۲۹ بهمن، بیست و هفتمین انجمن نقاشی و بیست وسومین انجمن خوشنویسی استان به بازدید از آثار فاخر و گفتگو پیرامون آثارشانزدهمین نمایشگاه بین المللی هنرهای تجسمی فجر در مجموعه فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر اختصاص یافت.

در این برنامه ویدا ملکی معاون فرهنگی، منیژه حاتمیان و شبنم بهرامی کارشناسان واحد هنری، کارشناسان روابط عمومی، مربیان رشته های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی و نمایش به اتفاق دو نفر از اعضای فعال کارگاه های هنری و همچنین اعضای انجمن از این نمایشگاه بازدید کردند.

در این بازدید ویدا ملکی در جمع مربیان هنری گفت: «همه آثار مملو از شگفتی است و به گونه ای است که بیننده را به شکل عمیقی در خود جذب کرده و به تفکر وامیدارد و زبان از توصیف زیبایی برخی از آثار قاصر است.»

دکتر بهنام زنگی رییس موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبای فرهنگستان هنر و صابر سلیمانی مدیر هنری این موسسه و از کارشناسان هنری اسبق کانون استان تهران نیز در جمع مربیان و بازدید کنندگان در مورد این نمایشگاه توضیحاتی را ارائه دادند.

گفتنی است شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنرهای تجسمی، موزه هنرهای معاصر تهران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در بخش‌های رقابتی و بازار هنر برگزار شده است.

در این نمایشگاه، ۸۵۴ اثر در بخش‌های «مسابقه»، «قله‌ها»، «هنرمند محور» و «بازار هنر» از ۶۰۶ هنرمند در مجموعه نگارخانه‌های موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا به نمایش گذاشته شد و تا ۸ اسفند میزبان علاقه‌مندان است.

آثار هنرمندانی همچون محمدعلی ترقی جاه، مکرمه قنبری، منوچهر نیازی، هادی روشن ضمیر، نصرالله افجه‌ای، جلال شباهنگی، ناصر اویسی و صادق تبریزی در بخش «بازار هنر» ارائه شده است.

آثار ارائه شده به صورت آزاد و بدون هیچ گونه محدودیتی در طیف وسیعی از مضامین و تکنیک‌ها و رویکردهای هنری از واقع‌گرا تا انتزاعی و مفهومی بوده و دورنمایی از گستره خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و تجربه‌های جدید هنرمندان را به نمایش گذاشته است.

در اختتامیه این دوره از جشنواره برای نخستین بار «طوبای زرین آرای مردمی» به بهترین اثر از نگاه مخاطبان فجر شانزدهم اهدا خواهد شد.

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی امیر عبدالحسینی با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین برگزار شد.

در پایان اعضای انجمن در کنار ویدا ملکی معاون فرهنگی استان و مدیران مجموعه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر عکس یادگاری گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =