کد خبر: 337333
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
«بچه زرنگ» ۶۲ میلیاردی شد/ صعود به رتبه سوم فیلم پرمخاطب سال

انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» اثر موفق پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه هنر پویا با جابه‌جایی رکوردهای حوزه سینمای کودک از مرز فروش ۶۲میلیارد تومان بگذرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری به کارگردانی بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین پویانمایی چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر و جایزه ویژه هیأت داوران پنجاه‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد» از ابتدای اکران با استقبال گسترده کودکان و خانواده‌های‌شان همراه شد، به‌نحوی که از ابتدای فصل پاییز امسال توانست به باشگاه ۶۰میلیاردی‌های سینمای ایران وارد شود و در جمع ۶ فیلم پرفروش سینمای ایران در سال جاری قرار بگیرد.

این انیمیشن سینمایی که تا امروز نزدیک به ۱میلیون و ۹۰۰هزار مخاطب در سینماهای کشور به تماشایش نشسته‌اند، به لحاظ تعداد مخاطب نیز سومین فیلم جدول اکران سال جاری است که همچنان نمایش آن در سالن‌های سینمای کشور ادامه دارد.

«بچه زرنگ» از جمله آثار شاخص سینمای کودک است که سینمای راهبردی کودک و نوجوان را نمایندگی می‌کند و به‌عنوان فیلمی غیر کمدی توانسته است پس از کمدی‌های «فسیل»، «هتل»، «شهر هرت»، «انفرادی» و «هاوایی» جایگاه ششمین فیلم پرفروش سینمای ایران را در سال جاری به خود اختصاص دهد.

بچه‌زرنگ در عین حال از ابتدای اکران با گذشتن از مرز فروش ۶۲ میلیارد تومان، تاکنون رکورد پرمخاطب‌ترین انیمیشن و پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را نیز از آن خود کرده است.

این محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه هنر پویا به همت یک گروه ۲۵۰ نفر از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =