کانون پرورش فکری و انجمن اهدای عضو ایرانیان تفاهم‌نامه امضا کردند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن اهدای عضو ایرانیان برای همکاری با یکدیگر تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این تفاهم‌نامه به‌منظور ارتقای آگاهی کارشناسان کانون پرورش فکری نسبت به مقوله‌ی معنوی اهدای عضو در جامعه و حمایت از خانواده‌های اهدا کننده‌ به‌ امضای فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون و کتایون نجفی‌زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان ‌رسیده‌ است.

طی این تفاهم‌نامه همکاری که در 7 ماده و دو نسخه تهیه و تنظیم ‌شده ‌است، همکاری با کانون برای برگزاری جلسه‌ها و کارگاه‌های مشترک توجیهی برای کارکنان و مسئولان کانون در سراسر کشور در راستای افزایش آگاهی در مورد مرگ مغزی و فرایند اهدای عضو در ایران و تبیین بایدها و نبایدها در اولویت قرار دارد.

هماهنگی در برگزاری مراسم صدور کارت اهدای عضو برای کارکنان و مسئولان کانون، برپایی غرفه‎های صدور کارت اهدای عضو در آیین‌ها و همایش‌های کانون نیز از دیگر تعهدهای انجمن اهدای عضو ایرانیان عنوان شده است.

بر همین اساس، هماهنگی برای قرار گرفتن موضوع اهدای عضو در سرفصل دوره‌های آموزشی مستمر کارکنان، هماهنگی برای اختصاص زمانی از همایش‌های کانون به انجمن در راستای آشنایی با فرایند اهدای عضو و نقش کانون، همکاری در برگزاری جشنواره‌های موضوعی و توجه به موضوع اهدای عضو در رویدادها و فراخوان‌های ملی و بین‌المللی (جشنواره قصه‌گویی، پویانمایی، مسابقه‌های فرهنگی، ادبی، هنری) و… از تعهدهای کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان در این تفاهم‌نامه به ‌شمار می‌رود.

یادآوری می‌شود تاکنون نهادهای مختلفی با انجمن اهدای عضو ایرانیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند و اقدام‌های شایان توجهی در مسیر فرهنگ‌سازی این امر مقدس برداشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =