کد خبر: 337764
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
ده کتاب کانون نامزد بیست‌ویکمین جشنواره ملی کتاب رشد

۱۰ عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میان نامزدهای راه‌یافته به بیست‌ویکمین جشنواره ملی کتاب رشد قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از میان بیش از ۴هزار کتاب ثبت ‌شده در سال گذشته، حدود ۱۰۰ اثر به عنوان نامزد کسب عنوان‌های «کتاب برگزیده»، «کتاب تقدیری» و «کتاب شایسته تقدیر» انتخاب شده‌اند.

گروه‌های ۱۴‌گانه داوری، آثار دریافتی را در فاصله زمانی تیر ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۲ در سه بخش آفرینش‌های ادبی (شعر و داستان کودک و نوجوان، خاطرات و مستندنگاری)، مطالعات پژوهشی، تبیینی و تخصصی (مطالعات تاریخی، مطالعات فرهنگی و اجتماعی، مطالعات دینی و علوم تربیتی و روان‌شناسی) و کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی بررسی و داوری کرده‌اند که از این میان ۸۲ اثر به عنوان آثار نامزد کسب عنوان کتاب‌های برتر، شناخته شده‌اند.

فهرست کتاب‌های کانون که به مرحله پایانی بیست‌ویکمین جشنواره ملی کتاب رشد (نامزد، برگزیده و تقدیری) راه یافتند به این شرح است: در محور داستان هویت کودک «کتاب‌های مرغک: من این شکلی هستم!؟» نوشته مسعود قره‌باغی، در محور داستان شایستگی‌های کودک مجموعه ۱۰ جلدی «نامداران یک صدسال اخیر ایران؛ کودکی نامداران» نوشته پرویز امینی، در محور داستان‌های آموزشی کتاب «توک توکی» نوشته محبوبه یزدانی معرفی شدند.

همچنین در محور شعر کودک و نوجوان کتاب‌های «نام این پرنده چیست؟»، نوشته اکرم‌السادات هاشمی‌پور، «دوچرخه فکر می‌کند به ما دوتا»، نوشته عباسعلی سپاهی‌یونسی، «جنگل» نوشته معصومه معصوم‌زاده، «چهره‌ات چه‌قدر آشناست» نوشته اسماعیل اله‌دادی، «سینه‌ام پر از دویدن گوزن‌هاست» نوشته مهدی مردانی و «روستای پله‌کانی» نوشته مسعود طاهری‌عضد از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش پایانی راه یافتند.

در محور علوم مهارتی و کاربردی نیز کتاب «چرا دعوا می‌کنی؟» نوشته بریجیت ونینگر، مترجم بهمن رستم‌آبادی معرفی شد.

بیست‌ویکمین جشنواره ملی کتاب رشد در ۱۴ محور اصلی و پنج بخش جوایز ویژه با عنوان‌های «دستِ بوسیدنی»، «ایران و افتخار»، «روشنا»، «معنای زندگی» و «رسم زندگی» برگزار می‌شود.

آثار برتر در آیین پایانی جشنواره کتاب رشد، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان فرهنگی کشور در باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد.

یادآوری می‌شود این آیین به‌طور زنده و هم‌زمان از شبکه امید و پیام‌رسان شاد پخش می‌شود.

ده کتاب کانون نامزد بیست‌ویکمین جشنواره ملی کتاب رشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =