دوره آموزشی متغیرهای محیطی موثر بر فعالیت های فرهنگی هنری
 برگزار شد

مربی مسئولان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان در دوره آموزشی «متغیرهای محیطی موثر بر فعالیت های فرهنگی هنری» شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، در دومین روز از گردهمایی فصل زمستان، مسئولین و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان در دوره آموزشی« متغیرهای محیطی موثر بر فعالیت های فرهنگی هنری» شرکت کردند.
این دوره آموزشی با حضور اسدالله عظیم پور مدیر ۳۰ سال سابقه در مدیریت منابع انسانی به صورت آنلاین برگزار شد.
عظیم پور در ابتدای این نشست به مفهوم فرهنگ اشاره کرد و به بخش های مادی و غیرمادی آن پرداخت و افزود: عناصر مادی، جوامع، دگرگونی حوزه‌ی مادی فرهنگ را می‌پذیرند. (مانند دگرگونی تکنولوژی) و عناصر غیر مادی، شامل هنجارها، ارزش ها، باورها هستند که کمتر سازمان اجتماعی خود را تغییر می‌دهند.با وجود پیشرفتهای علم و تکنولوژی، ما همچنان شاهد برخی فرهنگ های هنجاری و رفتاری غیر متناسب با این پیشرفت ها هستیم.که گاهاً آن ها را رفتار های «غیر متمدنانه» می خوانیم.
مدرس دوره آموزشی و مدیر منابع انسانی تجلی ارزش ها در ماموریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را اینگونه تشریح کرد و گفت: شکل دهی ارزش های اجتماعی در مخاطبان بر اساس ارزش های مورد نیاز جامعه در جهت توسعه اجتماعی، نیاز سنجی ارزش ها و همسو سازی ارزش های فردی مخاطبان ، با ارزش های  مشروع در جامعه ، حذف و یا کاهش شدت ارزش های متضاد با ارزش های  مشروع  درجامعه در مخاطبان و غنی سازی و توسعه دستگاه ادراکی مخاطبان ، به منظور افزایش قدرت تمیز ارزش ها از ضد ارزش ها در زندگی اجتماعی است.

دوره آموزشی فرهنگ و متغیر های محیطی تاثیرگزار بر آن برگزار شد
عظیم پور  مخاطب شناسی در برنامه ریزی فرهنگی را امری مهم دانست و بیان کرد: ضریب پوشش برنامه های فرهنگی را می توان از طریق شناسایی گسترش و توسعه ارتباط با مخاطب افزایش داد.شناسایی نیازهای فرهنگی و همچنین انتظارات احساسی و اخلاقی مخاطب از برنامه های فرهنگی، از اهداف  برنامه ریزی فرهنگی است.ارتقای کیفیت مخاطب جزو اهداف برنامه ریزی فرهنگی است.
وی ویژگی های نسلی، فناوری دیجیتالی، متغیرهای حاکمیتی، متغیرهای اقتصادی، متغیرهای اجتماعی، قومیتی و رسانه را از متغیرهای محیطی تاثیرگذار بر فعالیت های کانون پرورش فکری عنوان کرد و تاکید کرد: این متغیر ها نه به یکباره، بلکه در طول زمان و براساس برنامه ریزی بلند مدت تاثیرات خود را بر فرهنگ گذاشته اند، لذا تغییر فرهنگ نیز به یکباره اتفاق نخواهد افتاد.

دوره آموزشی فرهنگ و متغیر های محیطی تاثیرگزار بر آن برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =