نشست آموزشی باز آموزی مکاتبات اداری ویژه کارکنان و مربیان کانون هرمزگان برگزار شد

کارکنان ومربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان در دومین روز از گردهمایی فصل زمستان در نشست باز آموزی مکاتبات اداری شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، این نشست توسط طاهره مسافری کارشناس ادبی کانون هرمزگان در سالن اجتماعات کانون همزمان با گردهمایی مسئولین مراکز فرهنگی هنری برگزار شد.
مسافری در ابتدای این نشست باز آموزی گفت: مکاتبات اداری درسرنوشت یک سازمان، موقعیت و شکست آن، نقش انکار ناپذیری دارد.همه‌ی گونه‌های ارتباطی مرسوم میان سازمان‌ها و اداره‌ها، زمینه‌ای نوشتاری دارند، نخست نوشته می‌شوند، آن گاه ابلاغ می‌گردند.همه‌ی امور اداری و سازمانی (ازکوچک‌ترین درخواست تا بزرگ‌ترین آن‌ها) در قالب درخواست مکتوب است که شرایط لازم را برای رسیدگی و طی کردن مراحل اداری احراز می‌کنند.
وی به ضرورت شیوه نامه نگاری پرداخت و گفت: همه‌ی مسائل مالی، اداری و سازمانی از طریق نامه و به شیوه‌ی مکتوب به انجام می‌رسند. بنابراین، لغزش‌های نگارشی و عدم سهولت و سلامت مکاتبات اداری، می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را متوجه یک سازمان کند.

دوره آموزشی باز آموزی مکاتبات اداری ویژه کارکنان و مربیان کانون هرمزگان برگزار شد
کارشناس ادبی استان نامه‌ها و مکاتبات اداری را راهنمای مدیران برای پیشبرد امور سازمانی دانست و افزود: مراحل و سوابق اموری که در یک سازمان در حال رسیدگی است، از طریق نامه‌ها ومکاتبات رد وبدل مشخص می‌شود. این مکاتبات، در سازمان دهی کار ها، اشراف بر آن ها و تجزیه و تحلیل اقدام‌های صورت گرفته، اهمیت اساسی دارند.
در این نشست باز آموزی مکاتبات، مسافری به نحوه نگارش و رعایت اصول نامه نگاری و شیوه های ارائه درخواست ها را به کارکنان ومربیان آموزش داد.
گفتنی است، در پایان این دوره باز آموزی مکاتبات اداری،کارکنان و مربیان به صورت آموزشی به نگارش نامه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =