کد خبر: 338543
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز جهانی قدس را گرامی داشتند

هم‌زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی هنری در مسیر راهپیمایی باشکوه این روز با مردم و کودکان مظلوم فلسطین و غزه ابراز همدردی کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برنامه‌های متنوعی در مراکز کانون پرورش فکری سراسر کشور برگزار شد که با استقبال کودکان و نوجوانان همراه بود.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در کانون آذربایجان شرقی

هم‌زمان با راهپیمایی عظیم و پرشکوه در تبریز و دیگر نقاط استان به مناسبت روز جهانی قدس، ایستگاه‌های فرهنگی و هنری کانون در مسیرهای این مراسم بااستقبال کم‌نظیر کودکان و نوجوانان که به همراه خانواده‌ها در این راهپیمایی با شکوه حضور داشتند همراه بود.

غرفه کانون در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در تبریز با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع و جذاب فرهنگی، هنری و ادبی میزبان کودکان و نوجوانان بود. ساخت سربندهایی مزین به شعارهای انقلابی، دلنوشته‌های ادبی خطاب به کودکان ستمدیده و مظلوم فلسطین و غزه، نقاشی و رنگ آمیزی پرچم ایران و فلسطین از برنامه‌هایی بود که به همین مناسبت برگزار شد.

فعالیت این غرفه‌ها در شهرهای شبستر، بستان‌آباد، ملکان و هشترود نیز با استقبال گسترده شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس همراه بود.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

برپایی نمایشگاه نقاشی در کانون آذربایجان ‌غربی

هم‌زمان با روز جهانی قدس برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه اجرا شد.

معرفی و خوانش اشعار کتاب «خواهرم پرنده شد» و روخوانی کتاب «اینجا سرزمین من است» ازسوی کودکان، نمایشگاه نقاشی آثار کودکان با موضوع فلسطین، برپایی ایستگاه نقاشی، فعالیت کاغذوتا، دلنوشته‌ای برای کودکان فلسطینی، کاردستی ساخت شمع با عنوان «در سوگ کودکان غزه» برنامه‌های ایستگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حمایت از کودکان مظلوم فلسطینی بود.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

محفل شعرخوانی در کانون اردبیل

به مناسبت روز جهانی قدس و گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب اسلامی محفل شعرخوانی و نشست صمیمی جمعی از شاعران استان اردبیل با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل با عنوان «حُسن ماه» برگزار شد.

در این نشست، پری‌ناز ستونه مربی آفرینش‌های ادبی مراکز کانون اردبیل، غزلِ خود با عنوان «انتظار» که در موضوع مهدویت سروده شده بود در حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل خواند.

در ادامه، تعدادی دیگر از شاعران استان به خوانش سروده‌های خود با موضوع دفاع مقدس، غزه، عاشورا، مسائل اجتماعی و طنز پرداختند و در پایان این آیین، حاضران روزه خود را افطار کردند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

حضور کانون اصفهان در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس

کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ایستگاه فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت روز جهانی قدس حضور داشتند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

قصه‌گویی در کانون البرز

کودکان کرجی با حضور در غرفه‌ی کانون پرورش فکری در مسیر راهپیمایی روز قدس در کرج، با کودکان غزه همدردی کردند.

این کودکان و نوجوانان با حضور در ایستگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و نوشتن دلنوشته برای کودکان غزه، با کودکان مظلوم فلسطینی همدردی و برای قدس شریف دعا کردند.

معرفی و قصه‌گویی کتاب «نگهبان چشمه»، نوشته‌ی زین‌العابدین حسینی از انتشارات کانون پرورش فکری، تصویرگری این کتاب در قالب نقاشی دیواری، ساخت کاردستی تصویر مسجدالاقصی، گریم صورت کودکان و نوجوانان و نقش بستن پرچم‌های ایران و فلسطین بر روی صورت آنان و برپایی یادمان کودکان غزه از دیگر برنامه‌های اجرا شده در غرفه‌ی کانون استان البرز بود.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

پویش فردای روشن فلسطین در کانون ایلام

پویش فردای روشن فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس در مصلی شهر ایلام برگزار شد.

در این پویش کودکان و نوجوانان برای حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و غزه ضمن حضور پرشور در راهپیمایی در ایستگاه‌های نقاشی و دل‌نوشته ادبی برای ابراز همدردی با کودکان فلسطین و غزه شرکت کردند.

همچنین ویژه‌برنامه ادبی و هنری به مناسبت روز قدس در مرکز شهید جرایه کانون استان ایلام برگزار شد. در این برنامه اعضا با شرکت در کارگاه‌های ادبی و هنری با موضوع حمایت از کودکان غزه و فلسطین، روز قدس را گرامی داشتند.

در این برنامه بیانیه کودکان و نوجوانان ویژه روز قدس نیز ازسوی عضو نوجوان کانون خوانش شد.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

نقاشی پرچم فلسطین در کانون بوشهر

کانون بوشهر با برپایی ایستگاهی در مسیر راهپیمایی روز قدس، در راستای اعلام همبستگی و حمایت از کودکان و نوجوانان غزه و فلسطین و آشنایی با آرمان‌های روز جهانی قدس برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی اجرا کرد.

به گفته سمیه رسولی مدیرکل کانون استان بوشهر در کانون پرورش فکری فعالیتی ویژه کودکان و نوجوانان وجود دارد به نام معرفی وقایع و ایام که از طریق این فعالیت روز قدس گرامی داشته می‌شود و از طریق فعالیت‌های مختلف نظیر نقاشی، دل نوشته‌ای به کودک فلسطینی، اوریگامی و... این روز معرفی می‌شود.

از جمله برنامه‌های ایستگاه فرهنگی کانون برای کودکان و نوجوانان می‌توان به پرتاب دارت به نماد رژیم صهیونیستی برای اعلام انزجار، نقاشی پرچم فلسطین روی صورت برای اعلام همبستگی با کودکان غزه و فلسطین، ایستگاه نقاشی و... اشاره کرد.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

کودکان و نوجوانان تهرانی در راهپیمایی روز جهانی قدس

کودکان و نوجوانان تهرانی صبح روز ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - که با روز جهانی قدس هم‌زمان شده بود - در برنامه‌هایی که تماشاخانه سیار کانون مستقر در میدان فردوسی تهران برای آنان تدارک دیده بود، شرکت کردند.

آنان در کنار بزرگ‌ترهای خود و با همراهی مربیان کانون تهران و هنرمندان تئاتر کانون از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین به‌ویژه مردم غزه و کودکان آن سامان حمایت و از جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل ابراز انزجار کردند.

اجرای سرود، نمایش و تئاتر، اهدا کتاب و پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و خوانش بیانیه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از دیگر برنامه‌های کانون در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس بود.

مشابه این برنامه‌ها از سوی مربیان مراکز کانون در سراسر کشور اجرا شد.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

ایستگاه عکاسی در کانون چهارمحال و بختیاری

نشست برنامه‌ریزی روز جهانی قدس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و کارشناسان هنری و مالی و روابط عمومی برگزار شد، در مورد اجرای برنامه‌های متنوع در استقبال از روز قدس و برپایی غرفه در مسیر راهپیمایی این مراسم تبادل نظر صورت گرفت.

براساس مصوبه‌های این نشست، کانون استان با برپایی دو غرفه و با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در کنار کودکان و نوجوانان حاضر در راهپیمایی روز قدس حضوری پررنگ داشت.

در غرفه‌ی اول که در مسیر راهپیمایی و روبروی مرکز فرهنگی هنری شماره یک شهرکرد برپا شد مربیان کانون با برپایی ایستگاه نقاشی، پذیرای کودکان و نوجوانان علاقمند به این هنر بودند و در غرفه دوم فعالیت فرهنگی اجرای رادیو قدس با عنوان (صدای غزه) و ایستگاه عکاسی برگزار شد.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

روز جهانی قدس در کانون خراسان جنوبی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی قدس در سراسر استان اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی کرد.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

تولید نماهنگ در کانون خراسان رضوی

به مناسب روز قدس در کانون استان خراسان رضوی نماهنگ «صدر اخبار غم فلسطین است» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز گراش اجرا شد.

شعر نماهنگ «صدر اخبار غم فلسطین است» سروده فاطمه نانی‌زاد است و فاطمه فروردین از کانون زبان ترجمه اثر را انجام داده است.

همچنین گروه سرود این نماهنگ که «یاسین» نام دارد از بین اعضای پسر کانون انتخاب شدند و با رایزنی با دو مدیر و مربی پرورشی مدارس شهید رامیارپور (پایه چهارم) و مدرسه عالیان (پایه هشتم) این گروه تکمیل شده است.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

حضور کودکان و نوجوانان در ایستگاه فرهنگی‌هنری کانون خراسان شمالی

کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی در ایستگاه فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت روز جهانی قدس حضور پرشوری داشتند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

پویش «دوست فلسطینی من» در کانون خوزستان

به مناسبت روز قدس پویش استانی «دوست فلسطینی من» با هدف حمایت از کودکان مظلوم فلسطین در قالب نقاشی، دل‌نوشته و ساخت عروسک ضد استکباری ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از سوی کانون پرورش فکری استان خوزستان منتشر شد.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

حضور اعضای مراکز قیدار و زرین‌آباد کانون زنجان در راهپیمایی روز قدس

هم‌زمان با آخرین روز از جمعه ماه مبارک رمضان که مصادف است با فرا رسیدن روز جهانی قدس، مربیان و کارکنان مراکز فرهنگی هنری قیدار و زرین‌آباد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با حضور و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، ‌هنری و ادبی در مسیر این راهپیمایی، حمایت خود از مردم غزه و فلسطین را اعلام کردند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

اهدای کتاب در کانون سیستان و بلوچستان

همکاران و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با حضور در راهپیمایی روز قدس و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری از مردم فلسطین، به‌ویژه کودکان مظلوم غزه حمایت کردند.

برپایی ایستگاه‌های شعارنویسی، نقاشی، کلاژ، نوشتن متن ادبی و طراحی چهره از برنامه‌های کانون استان در مسیر راهپیمایی بود.

همچنین همکاران کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی با حضور در راهپیمایی علاوه بر برنامه‌های فوق، با طراحی بازی و سرگرمی و اهدای کتاب به راهپیمایان خدمات فرهنگی ارایه دادند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

امضای پیمان‌نامه در کانون فارس

هم‌زمان با روز قدس رویداد اجتماعی سیاسی «احتجاج الاطفال» در روز قدس برگزار شد. در این ویژه‌برنامه، کودکان شیراز با اجرای برنامه «احتجاج الاطفال» به عنوان آغازگران اعتراضی جدی و سراسری علیه اقدام‌های وحشیانه اسرائیل در ایران و سراسر جهان شدند.

این برنامه نمادین، با حضور کودکان شیرازی در امتداد راهپیمایی روز قدس از غرفه کانون فارس آغاز شد تا توجه دنیا را به مشکلات گرسنگی کودکان غزه جلب کند.

در طول این رویداد، کودکان شرکت‌کننده با نمایش تابلوهای خود، صدای خود را برای محکومیت جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی بلند کردند و بر مظلومیت کودکان غزه تأکید داشتند.

همچنین در روز قدس، صدها نفر از کودکان و نوجوانان سراسر استان پیمان‌نامه‌ای با اثر انگشت خود تایید کردند.

در این پیمان‌نامه که با هدف تجدید پیمان با اهداف و آرمان‌های قدس شریف و بیان همدردی با کودکان غزه تنظیم شده بود؛ کودکان و نوجوانان استان فارس، به عنوان نماینده جامعه کودک و نوجوانان کشور، با کودکان و نوجوانان در مناطق غزه همدردی کرده و آمادگی خود را برای حمایت از آنان اعلام کردند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

ویژه برنامه «پرواز خاموش» در کانون قزوین

به مناسبت روز جهانی قدس مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.

مرکز فرهنگی و هنری کانون بویین‌زهرا ویژه‌برنامه «پرواز خاموش» را به مناسبت روز جهانی قدس و به یاد مردم فلسطین و غزه اجرا کرد. کارگاه کاردستی بادبادک ‌پرچم فلسطین به یاد پرواز خاموش و مظلومانه کودکان غزه، اجرای طرح ادبی در قالب دل‌نوشته، قصه‌گویی، معرفی حدیث، معرفی وقایع و ایام، مسابقه و شعارنویسی از بخش‌های مختلف این برنامه بود.

همچنین اعضای این مرکز با همراهی مربیان خود در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

مرکز فرهنگی و هنری ضیاآباد نیز همراه با برگزاری آیین افطاری، فعالیت‌های جمع‌خوانی دعای فرج برای مردم غزه، دعای ماه مبارک رمضان و معرفی وقایع و ایام روز قدس را انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون قزوین نیز با برپایی کارگاه معرفی وقایع و ایام و بیان پیشینه تاریخی روز قدس، معرفی سرزمین فلسطین، روخوانی کتاب، شعرخوانی و کارگاه نقاشی اهمیت روز قدس را برای دانش‌آموزان طرح کانون مدرسه و اعضای خود تبیین کرد.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

گردهمایی کودکان و نوجوانان در کانون قم

هم‌زمان با راهپیمایی روز قدس، راهپیمایی و گردهمایی کودکان و نوجوانان قم در حمایت از کودکان مظلوم غزه و فلسطین برگزار شد.

کودکان و نوجوانان با حضور در راهپیمایی در کارگاه‌های نقاشی و کارگاه کاغذ و تا و ساخت پروانه به یاد پروانه‌های پرپر در جنگ در غرفه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری شرکت کردند.

برنامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برنامه مداد رنگی شبکه نور سیمای استان قم نیز که به صورت زنده از شبکه نور پخش می‌شد با اجرای مسابقه، هم‌خوانی گروه‌های سرود استانی، دکلمه‌خوانی و قرائت بیانیه حمایت از کودکان غزه، میزبان کودکان و نوجوانان بود.

همچنین کانون پرورش فکری استان قزوین بیانیه‌ای در حمایت از کودکان غزه منتشرکرد.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

مشارکت کانون کردستان در همایش «پیک عبادت» در حمایت از کودکان غزه

کانون پرورش فکری استان کردستان به مناسبت روز قدس در حمایت از کودکان مظلوم فلسطین همایش «پیک عبادت» را با حضور کودکان سنندجی برگزار کرد.

۱هزار کودک سنندجی از مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین، به یاد کودکان مظلوم غزه در همایشی با عنوان «پیک عبادت» به همراه پدران و مادران خود گرد هم آمدند تا در ماه مبارک رمضان همدردی و حمایت خود را از مردم رنج‌دیده غزه اعلام کنند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

گرامی‌داشت روز قدس از سوی مراکز فرهنگی‌هنری کانون کرمان

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اجرای برنامه‌های متنوع روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

حضور کانون کرمانشاه در راهپیمایی باشکوه روز قدس

کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه، اعضا و والدین آنها برای همدردی با کودکان و نوجوانان مظلوم غزه و فلسطین، در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس حضور پیدا کرده و غرفه‌ی کانون با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی همچنین ساخت پرچم فلسطین، پذیرای کودکان و نوجوانان بود.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

برپایی ایستگاه هنری در کانون کهگیلویه و بویراحمد

برنامه‌های کانون استان کهگیلویه و بویراحمد در ایستگاه مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس، با استقبال پرشور کودکان و نوجوانان روبرو شد.

این ایستگاه به مناسبت روز قدس و اعلام همبستگی کودکان و نوجوانان یاسوجی با کودکان فلسطینی برپا شد. در این ایستگاه هنری تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان شرکت کردند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

ساخت کاردستی در کانون گلستان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان به مناسبت روز جهانی قدس اقدام به برپایی ایستگاه فرهنگی‌هنری ویژه‌ی کودکان و نوجوانان کرد.

در این ایستگاه فرهنگی‌هنری که با حضور جمعی از مربیان فرهنگی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری و کارکنان کانون در محل تجمع مردم غیور گلستانی در محل میدان شهرداری گرگان برپا شد، کودکان و نوجوانان به همراه خانواده با کشیدن نقاشی، دل‌نوشته‌های ادبی، ساخت کاردستی و اجرای سرود بر روی کامیونت سیار با کودکان فلسطینی هم‌دردی کرده و تنفر و بیزاری خود را از رژیم غاصب اسراییل اعلام کردند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

برپایی کارگاه‌های ادبی در کانون گیلان

کارکنان ستادی، مربیان و اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم‌زمان با جمعه‌ پایانی ماه مبارک رمضان، به‌منظور پاس‌داشت میراث گران‌بهای امام خمینی(ره) در نام‌گذاری روز جهانی قدس در آیین‌های این روز ماندگار شرکت‌ کردند.

این آیین‌ها در مرکز استان گیلان با برپایی ایستگاه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در خیابان امام‌خمینی(ره) شهر رشت همراه ‌شد و در این میان، کانونی‌ها به ترسیم پرچم‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران و فلسطین برگونه‌های کودکان و نوجوانان پرداختند.

برپایی کارگاه ادبی و مکتوب‌سازی دل‌نوشته‌ها، برگزاری کارگاه نقاشی و تقدیم آثار به مردم مظلوم فلسطین به‌ویژه کودکان و نوجوانان ستمدیده غزه نیز نقشی از هم‌دلی ایرانیان مسلمان با نسل طوفان را به تصویرکشید.

همچنین، کودکان و نوجوانان گیلانی در ‌کارگاه‌هایی با کشور فلسطین و شخصیت‌های برجسته‌ این سرزمین اسلامی بیش ‌از پیش‌ آشنا شدند و در فعالیت‌های ‌معرفی کتاب، قصه‌گویی و شعرخوانی مربیان کانون شرکت‌کردند.

برپایی کارگاه‌های ادبی و نقاشی از دیگر برنامه‌های این روز بود و کودکان و نوجوانان با کشیدن نقاشی و خوانش دل‌نوشته‌ها، لبخند ناتمام خود را به ملت مظلوم فلسطین هدیه‌کردند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

ایستگاه‌های شعرخوانی در کانون لرستان

هم‌زمان با روز جهانی قدس، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی از سوی اداره‌کل و مراکز کانون پرورش فکری سراسر استان لرستان برای کودکان و نوجوانان در مسیرهای راهپیمایی اجرا شد.

اداره‌کل کانون پرورش فکری استان لرستان با همکاری مراکز فرهنگی هنری در مسیر راهپیمایی و جنب مصلی الغدیر خرم‌آباد ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برپا کرد.

غرفه‌های کانون لرستان با ایستگاه‌های شعرخوانی، بحث آزاد «از قدس تا ظهور»، معرفی کتاب و کتابخوانی با موضوع روز قدس، کاردستی (ساخت پرچم فلسطین) و ایستگاه عکاسی میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها بودند.

ایستگاه دل‌نوشته با عنوان «پیام کودکان لرستانی به کودکان غزه» و نمایشگاه آثار نقاشی اعضای مراکز فرهنگی هنری سراسر استان با موضوع استکبار ستیزی و روز قدس از دیگر برنامه‌های این روز بود.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

اهدای پرچم در کانون مازندران

مراکز کانون استان مازندارن در مسیر راهپیمایی روز قدس و برپایی ایستگاه فرهنگی هنری به اجرای برنامه‌های تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان پرداختند.

نقاشی صورت با موضوع پرچم ایران و فلسطین، خوانش بیانیه عضو کانون در مصلی نماز جمعه، ایستگاه نقاشی و دلنوشته ادبی برای کودکان غزه، اهدای پرچم و بادبادک به کودکان شرکت‌کننده در راهپیمایی، گفتگوی خبری خبرنگاران نوجوان با مسئولان و شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس و اجرای سرود از جمله فعالیت‌های مربیان و اعضای کانون پرورش فکری در این روز بزرگ بود.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

اجرای گروه‌های سرود در کانون مرکزی

کودکان و نوجوانان استان مرکزی در شهرستان‌های اراک، ساوه، آشتیان، زاویه، تلخاب و رباط مراد در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در برنامه‌هایی که کانون پرورش فکری برای آنان تدارک دیده بود، شرکت کردند.

اجرای گروه‌های سرود با ویژه‌برنامه «ایستگاه نقاشی» با موضوع پویش نقاشی روز قدس، نوشتن شعار و دل‌نوشته روی بنر چند متری به حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و غزه و اجرای نقاشی پرچم ایران و فلسطین بر دست و چهره کودکان و نوجوانان، اهدای کتاب، پوستر و پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و در پایان خوانش بیانیه در حمایت از کودکان مظلوم فلسطین از دیگر برنامه‌های کانون استان در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس بود.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

برپایی میز خدمت فرهنگی در کانون هرمزگان

هم‌زمان با سراسر کشور راهپیمایی بزرگداشت روز جهانی قدس در بندرعباس با حضور پرشور مردم انقلابی و متدین این شهر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار و در همین زمینه میز خدمت فرهنگی کانون پرورش فکری با هدف گرامی‌داشت روز جهانی قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مصلی قدس بندرعباس برپا شد.

همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون استان هرمزگان با فضاسازی مناسب و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

خوانش کتاب در کانون همدان

برنامه «ای قدس صبح پیروزی نزدیک است» به مناسبت روز جهانی قدس در کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسدآباد برگزار شد.

در این برنامه ۲۵ نفر از اعضا حضور داشتند و مربی‌مسئول مرکز در مورد روز قدس، نحوه نام‌گذاری آن، راهپیمایی در این روز و لزوم شرکت برای اعضای خود صحبت کرد.

سپس کتاب «آرزوهایم فراموش می‌شوند» ازسوی مربی معرفی و روخوانی شد و در ادامه اعضا به دو گروه تقسیم شدند؛ گروهی از اعضا نقاشی روز قدس انجام داده و گروهی دل‌نوشته‌های خود را برای مردم فلسطین و غزه نوشتند. در پایان نیز اعضا و مربیان برای سلامتی و پیروزی مردم فلسطین دعا کردند.

مراکز کانون با اجرای برنامه‌های متنوع روز قدس را گرامی داشتند

برپایی ایستگاه «نقاشی کودکان غزه» در کانون یزد

هم‌زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با برپایی غرفه‌های نقاشی، کاردستی، شعارنویسی، نقش پرچم بر دست و صورت، از مظلومیت کودکان غزه دفاع کردند.

کارگاه ساخت پلاکارد و نقاشی برای راهپیمایی روز قدس در مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان بافق با موضوع فلسطین ویژه اعضا و والدین برگزار شد. اعضا و خانواده‌ها با همراه داشتن دست‌سازه‌ها و نقاشی‌های این کارگاه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری شهرستان اردکان نیز با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ انتظار، به دختران محجبه حاضر در مراسم سربند «یا صاحب‌الزمان» اهدا کرد.

همچنین مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان بهاباد ایستگاه نقاشی و نمایشگاه عکس‌هایی از غزه را به منظور گرامی‌داشت روز قدس و همدردی کودکان و نوجوانان این شهرستان با کودکان غزه در حاشیه برگزاری راهپیمایی برپا کرد.

مرکز فرهنگی هنری کانون بخش آسفیچ و مرکز فرهنگی هنری شهرستان خاتم هم برنامه‌های متنوعی داشتند.

علاوه براین در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس ایستگاه «نقاشی کودکان غزه» برگزار شد. کودکان با حضور در راهپیمایی و شرکت در ایستگاه نقاشی، حمایت و همدردی خود را با کودکان مظلوم غزه نشان دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =