رادیو کانون آوای نوجوانان (۳) استان کرمانشاه

رادیو کانون آوای نوجوانان (۳) استان کرمانشاه، به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی توسط نوجوانان کانون استان تولید و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، رادیو کانون آوای نوجوانان (۳) استان کرمانشاه، به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی توسط نوجوانان کانون استان تولید و منتشر شد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان گفت: از آنجا که شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به‌ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم‌نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت، سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری درباره تأثیر شگرف هنر، بر روح و روان انسان تأکید کرده‌اند و چنین می‌فرمایند: "هنر این خصوصیت مهم را دارد که به خاطر ملایمت با طبع انسان، بی‌شک در طبع او اثر می‌کند، هر هنری در طبع انسان اثر می‌گذارد، اگر چه آن کسی که مورد اثر قرار گرفته باشد، نتواند آن هنر را تحلیل کند، هنر اثر خود را می‌گذارد؛ یعنی دل را منقلب می‌کند و اثری در روح باقی می‌گذارد، هر چه مایه هنری کمتر باشد این اثر هم کمتر می‌شود و رهبر معظم انقلاب، درباره چگونگی هنر، در پیش از انقلاب اسلامی چنین فرموده‌اند که: "هنر در نظام قدیم، مظلوم بود، چون از ارزش‌ها و آرمان‌های انسانی جدایش کرده بودند. آنها که به زور و زر تکیه داشتند، ابزاری برای استوار ماندن تخت و قدرت خود می‌خواستند. هنر محکوم بود که در خدمت هدف‌های زورگویان و زر اندوزان درآید، هر جا لازم شد توجیه‌گر راه و کار آنها و هرگاه نیاز افتاد، حربه‌ای بر ضد ارزش‌های اصیل و در همه حال مخدر و گمراه‌کننده باشد.
زنجانی در خصوص نقش مهم هنر در انقلاب اسلامی بیان داشت: هنر، حیاتی‌ترین و ضروری‌ترین شاخص زندگی انسان است و گستره‌ای بسیار وسیع و عمیق دارد. نظام مقدس اسلامی ما که بر اساس برداشتی نو و استوار بر دین، فرهنگی‌ترین انقلاب دنیا را به وجود آورد، نمی‌تواند اهمیت هنر را در گونه‌های مختلفش، نادیده بگیرد. برای حفظ جامعیت نگرش دینی و تأسیس نظام اجتماعیِ استوار بر دین، هنر تأثیر بسیار مهمّی دارد و برای همین، تشویق هنرمندان
متعهد جامعه و نیز پرورش هنرمند، اقدامی اساسی است.

لازم به ذکر است که علاقمندان می‌توانند فایل صوتی "رادیو کانون آوای نوجوان" را با اشاره بر روی عبارت ذیل دریافت نمایند.

*رادیوکانون‌آوای‌نوجوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =