اجرای برنامه "من یک فضا نوردم" به مناسبت روز جهانی فضانوردی

به مناسبت روز جهانی فضانوردان تعدادی از مراکز فرهنگی- هنری همدان برای اعضای خود برنامه با موضوع فضا و فضانوردان را اجرا و کتاب‌هایی با این موضوع را برای اعضا معرفی و قصه‌گویی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، از سال ۲۰۱۱ سازمان ملل متحد روز دوازدهم آوریل را به منظور گرامیداشت سالروز نخستین پرواز فضایی یک انسان، به نام روز جهانی فضانوردی نام‌گذاری کرد.

روز جهانی فضانوردی یا سفر انسان به فضا (International Day of Human Space Flight)، سالگردی است که هر ساله در روسیه و برخی دیگر از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق در روز ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین‌ماه) جشن گرفته می‌شود و در سال ۲۰۱۱، در شصت و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این روز به مناسبت پنجاهمین سالگرد و به یادبود اولین پرواز فضایی یک انسان در تاریخ ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ توسط فضانورد ۲۷ ساله روسی «یوری گاگارین» به عنوان روز جهانی فضانوردی اعلام شد.

یوری گاگارین روز ۱۲ آوریل سال ۱۹۶۱ در اولین پرواز فضایی بشر با فضاپیمای وستوک ۱ (Vostok ۱) به مدت ۱ ساعت و ۴۸ دقیقه دور زمین چرخید و به سلامت به زمین بازگشت و رویدادی تاریخی را رقم زد که راه را برای اکتشافات فضایی به نفع تمام بشریت هموار کرد.

با توجه به علاقه و گرایش کودکان و نوجوانان به علوم و فناوری‌های جدید خصوصا در زمینه نجوم، فضا و فضانوردی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدامات جالب توجهی در سال گذشته انجام داده و فعالیت کودکان و نوجوانان در این حوزه برای کانون حایز اهمیت ویژه است و نیز کتاب‌های مختلفی در این خصوص به چاپ رسانده است.

از این رو به مناسبت روز جهانی فضانوردان تعدادی از مراکز فرهنگی- هنری همدان برای اعضای خود برنامه با موضوع فضا و فضانوردان اجرا کردند.

اجرای برنامه "من یک فضا نوردم" به مناسبت روز جهانی فضانوردان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان کبودرآهنگ

برنامه رصد خورشید با راهنمایی و کمک مربی نجوم این مرکز برای 25 نفر از دانش آموزان متوسطه اول مدرسه حضرت زینب کبری (س) برگزار کرد.

اجرای برنامه "من یک فضا نوردم" به مناسبت روز جهانی فضانوردان

مرکز فرهنگی- هنری شهر مریانج

مربی مسئول مرکز مریانج در مدرسه شهید موسوی هنر برنامه روز فضانورد را با خوانش کتاب جهان اسرار آمیز فضا آغاز کرد، سپس در مورد اولین فضانورد جهان و نوع خوراک، پوشاک و خوابیدن فضانوردان برای دانش آموزان توضیح داد. در پایان بازی (حدس بزن) کلمات مربوط به فضانوردی انجام شد.

اجرای برنامه "من یک فضا نوردم" به مناسبت روز جهانی فضانوردان

فرهنگی- هنری شماره 2 همدان

 برنامه‌ی روز فضا و فضا نوردی در مرکز شماره‌ی 2 همدان با هدف آشنایی با اجرام آسمانی، فضا و شگفتیهای آسمان با حضور 35  نفر از دانش آموزان مدرسه شهید هادی موسوی اجرا گردید.

در ابتدا کاوش در فضا ( معرفی کتاب نجوم و فضا و خوانش بخش‌های کوتاهی از کتاب توسط اعضا صورت گرفت سپس بحث و گفتگو با عنوان نشانه‌های آسمانی، در این بخش به معرفی کهکشان راه شیری و منظومه شمسی و سیارات آن پرداخته شد.

اجرای برنامه "من یک فضا نوردم" به مناسبت روز جهانی فضانوردان

همچنین اعضا به ساخت اجرام آسمانی و مجموعه سیارات منظومه شمسی و آن‌چه در فضا می‌بینند، دست به خلق آثار زیبایی مانند آدم فضایی، منظومه شمسی، سیارات کهکشان راه شیری و موشک در فضا زدند.

اجرای برنامه "من یک فضا نوردم" به مناسبت روز جهانی فضانوردان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان تویسرکان

مرکز تویسرکان با حضور اعضا برنامه من یک فضانوردم را اجرا کرد. در این برنامه برای اعضا قصه گویی انجام گرفت و در ادامه مهسان نجفی  از اعضای فعال کانون توضیحات کاملی در ارتباط با سیارات و منظومه شمسی ارائه داد. سپس هر یک از اعضا به عنوان یه فضانورد آرزوی خود را برای سفر به فضا نقاشی کردند.

اجرای برنامه "من یک فضا نوردم" به مناسبت روز جهانی فضانوردان

مرکز فرهنگی- هنری شهر صالح آباد

برنامه روز جهانی فضانوردی با حضور 36 نفر از دانش آموزان مدرسه شهید مدرس پایه سوم با معرفی کتاب " آسمان شب" و ساخت موشک در طرح کانون مدرسه برگزار شد.

مرکز فرهنگی- هنری شهر دمق

به مناسبت روز جهانی فضانوردی معرفی وقایع روز فضا نورد، معرفی اولین فضانورد به نام یوری گاگارین و قصه گویی خیالی با عنوان گردش در فضا و همچنین اجرای نقاشی با عنوان فضا وردان کوچک در طرح کانون مدرسه با حضور 37 دانش آموز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =