لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی

دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با هدف تشریح اهمیت استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد و لزوم اختصاص ساختمانی با ویژگی های یزد جهانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳، سیده عالیه قوامی مدیرکل کانون استان یزد و دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور در کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد و تشریح اهمیت انتقال دبیرخانه دائمی این جشنواره به شهر میراث تاریخی جهان؛ این مقوله را فرصتی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دانست.

 لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی

قوامی یزد را خاستگاه ادبیات کودک و نوجوان ایران و مهد مهدی آذر یزدی برشمرد و از قصه‌گویی به عنوان آسان ترین ، ارزان ترین، در دسترس ترین و موثرترین ابزار تربیتی و پرورشی یاد کرد.

وی اضافه کرد: ۲۳ خرداد همزمان با روز ملی قصه‌گویی ایرانی از پوستر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رونمایی خواهد شد و این حرکت فرهنگی تا ۱۸ تیر، سالروز وفات دیر نیک اندیش استاد مهدی آذر یزدی و روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان ایران و سالروز ثبت جهانی یزد در یونسکو ادامه خواهد داشت.

رییس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارنامه درخشان کانون استان یزد در حوزه قصه و قصه‌گویی، استقبال و حمایت مسئولان استانی، زادگاه پدر ادبیات کودکان و نوجوانان ایران و اولین شهر ثبت تاریخی جهان در ایران را از عوامل انتخاب یزد به عنوان " پایتخت قصه ایران" دانست و این مقوله را پیوست فرهنگی برای گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد.

ارتباط با خواهر خوانده های یزد و ارسال فراخوان و جذب قصه گو از سایر کشور ها و هفته های دوستی کانون از دیگر موضوعات مطرح شده دراین نشست بود.

اعضای کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با استقبال از این پیشنهاد موضع خود را مثبت اعلام کردند و پیشنهاداتی نیز ارائه کردند.

 لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی

فخرالسادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر و کمیسیون گردشگری ضمن ابراز خرسندی از ایجاد چنین فرصتی اشاره کرد: اگر در هر حوزه ای کودکان را مرکز توجه قرار دهیم مسیر را درست انتخاب کرده ایم.

 لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی

فاطمه زارع دیگر عضو شورا و نایب رییس کمیسیون گردشگری نیز از این فرصت برای آموزش های شهروندی و پیوست فرهنگی ثبت جهانی یزد یاد کرد و برای اختصاص فضایی مناسب در بافت تاریخی و گردشگری یزد پیشنهاداتی ارائه نمود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =