افزایش مهارت آموزی و کارآفرینی با پرورش تفکر خلاق درکودکان ونوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان طی دیدار با رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در زمینه های مهارت آموزی، خلاقیت و کارآفرینی در بین کودکان ونوجوانان با هم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، پروین پشتکوهی با همراهی نعیم اسدی معاون فرهنگی واجرایی، سید داوود حسینی کارشناس فرهنگی و افسانه حاجی کارشناس روابط عمومی کانون استان با محمدرضا صفا ایسینی رئیس و شیما کریمی مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی استان دیدار و گفتگو کردند.

پروین پشتکوهی، مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان در دیداری با  رئیس اتاق بازرگانی به معرفی فعالیت های کانون پرداخت وگفت: کانون پرورش فکری هرمزگان ۱۶مرکز ثابت فرهنگی هنری، ۲ کتابخانه پستی و ۱ کتابخانه سیار شهری و ۲ کتابخانه سیارروستایی دارد که بیش از ۶۰ فعالیت، متناسب با نیاز منطقه و تمایل اعضا، انجام می‌شود که در این فعالیت های سعی شده است کودکان و نوجوانانی تربیت شوند که مسیر آینده خود را کشف کنند و فردی دغدغه مند و تاثیرگزار در جامعه باشند.

پشتکوهی افزود:کانون توانسته کارآفرینی و اشتغال آفرینی و استفاده از فکر خلاق در بین کودکان ونوجوانان را از طریق اجرای کارگاه های مهارت آموزی و خلاقیت انجام دهد. که برگزاری کارگاه های سواد اقتصادی ویژه نوجوانان یکی از این فعالیت هاست.

وی با بیان اینکه کانون زبان ایران وابسته به کانون پرورش فکری نیز ۱۰ زبان زنده دنیا را به صورت حضوری و آنلاین آموزش می‌دهد گفت: این ظرفیت در استان هرمزگان وجود دارد که بتواند علاوه بر پذیرای آموزش زبان به کودکان، نوجوانان زمینه آموزش به بازرگانان و تجار را نیز فراهم سازد.

صفا ایسینی، مدیر کل اتاق بازرگانی ضمن قدردانی از حضور مدیر کل کانون پرورش فکری و معاون فرهنگی و اجرایی و کارشناسان در این دیدار بیان کرد: یکی از اهداف اتاق بازرگانی ارائه کارها و آموزش بخش های مختلف است، اتاق بازرگانی استان هرمزگان این آمادگی را دارد زمینه آموزش های لازم را برای حضور همکاران در حوزه بازرگانی، که علاقمند در بازار اقتصاد هستند در زمینه صنعت معدن تجارت را فراهم سازد.

وی با اشاره به این نکته که کشف درست مسیر آینده نیازمند زمینه رشد و پرورش در سنین کودکی و نوجوانانی است افزود: آموزش های کسب و کار و تجارت در سنین کودکی ونوجوانی باید انجام شود و در این راستا اتاق بازرگانی آمادگی همکاری و مشارکت با کانون را در ارائه آموزش های مختلف به مربیان و حتی اعضای کودک ونوجوان کانون را دارد.
مدیر کل اتاق بازرگانی ضمن ابراز امیدواری برای تلاش در ارتقای جایگاه استان و پیشرفت کشور افزود: اتاق بازرگانی استان هرمزگان می تواند یاری گر کانون پرورش فکری در زمینه های چاپ کتاب، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =