نشست فرهنگی با محوریت معرفی مراکز الگو

نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های مراکز الگو با حضور مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه فرهنگی شهید محسن فخری‌نژاد شهرستان لنگرود برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست فرهنگی به‌منظور برنامه‌ریزی فعالیت‌های هدف‌مند کانون و بهره‌گیری از ظرفیت‌ گروه‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه فرهنگ برای ارتقای سطح فعالیت‌ها و شکل‌دهی به مراکز الگو در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان لنگرود برگزارشد.

مدیرکل کانون استان گیلان سخنان خود در این نشست را با تبیین اهمیت هم‌گرایی فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه فرهنگ آغازکرد و به تشریح سیاست‌های سال ۱۴۰۳ این مجموعه با تکیه‌بر «مخاطب‌محوری»، «مرکز محوری» و «نوجوان‌محوری» پرداخت.

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه با خاطرنشان‌کردن رویکردهای تربیتی کانون و تربیت تمام‌ساحتی کودکان و نوجوانان گفت: این مهم از رسالت‌های کانون پرورش فکری است و با جدیت دنبال‌می‌شود.

او هم‌چنین، از برنامه‌های کانون برای راه‌اندازی مراکز الگو سخن‌گفت و تحقق این امر و همراه‌سازی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را نیازمند هم‌گرایی و مشارکت با گروه‌های مردمی در شهرستان‌ها دانست.

این مسئول فرهنگی در تشریح ‌صحبت‌های خود به برگزاری موفق جشنواره استانی سرود با همراهی گروه‌های مردم‌نهاد و نقش کانون استان به عنوان دبیر کمیته کودک و نوجوان ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان اشاره  و این حرکت‌های هم‌افزا را گامی درجهت تربیت نسلی مومن، متعهد و انقلابی توصیف‌کرد.

اجرای طرح سپاس و تجلیل از ایثارگران، جانبازان و آزادگان، برگزاری تخصصی قصه‌گویی، معرفی مفاخر و اسطوره‌ها و برگزاری کارگاه‌های حال‌خوش زندگی و فرزندپروری، ازدیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان میرعظیمی مورد توجه قرارگرفت.

مسئول موسسه فرهنگی شهید محسن فخری‌زاده شهرستان لنگرود نیز از حاضران در این نشست بود و با ابرازخرسندی از همراهی با کانون پرورش فکری، بر آمادگی این مجموعه برای آماده‌سازی سرود، ساخت‌ فیلم‌های کوتاه و فراهم‌سازی بسترهای لازم برای گفت‌وگوی نوجوانان با خانواده معظم شهدا در قالب طرح ستارگان درخشان خبرداد.

حجّت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ضابطی، تشکیل گروه‌های جهادی و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و تشویق آینده‌سازان به مطالعه مطالعه چشم‌اندازی نوین را از فعالیت‌های مفید و موثر تربیتی دانست و همکاری با کانون در این حوزه را سازنده ارزیابی‌کرد.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان هم با تاکید بر اهمیت پرورش فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان و ضرورت هم‌افزایی با مجموعه‌های فرهنگی اظهارکرد: این هم‌گرایی‌ها می‌تواند در راه‌اندازی مراکز الگوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مفید و موثرباشد.

سجادکوچک‌نژاد دراین میان، همکاری با موسسه شهید محسن‌فخری‌زاده را گامی سازنده در راستای تقویت مهارت‌ها و استفاده از ظرفیت‌ مجموعه‌های فرهنگی قلمدادکرد و با اشاره به توان‌مندی‌های مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون لنگرود در بخش‌های علمی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی مهارت‌افزایی، قصه‌گویی، سفال‌گری، خوش‌نویسی، نقاشی و ادبی گفت: این مشارکت می‌تواند به افزایش گستره مخاطبان کانون و کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها کمک‌کند.

کوچک‌نژاد درهمین‌حال، به سیاست‌های کانون در سال ۱۴۰۳اشاره و از اولویت‌های کانون استان گیلان در برگزاری اردوهای فرهنگی تربیتی ویژه اعضای نوجوان و خدمات‌رسانی به مخاطبان مناطق روستایی و کم‌برخوردار سخن‌گفت.

اکرم‌السادات حسینی، کارشناس مسئول فرهنگی کانون استان نیز ضمن قدردانی از همکاری موسسه شهیدمحسن فخری‌زاده شهرستان لنگرود، بر لزوم برگزاری جلسه‌های مستمر فرهنگی، طرح‌ریزی برنامه‌های مشارکتی نوجوان و خانواده‌محور و برگزاری آیین آغازین و پایانی مراکز الگو با نگاه ویژه به پیوست‌های فرهنگی تاکیدکرد.

پایان‌بخش این نشست که روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سهرستان لنگرود برگزارشد، ارایه دیدگاه‌ها و بیان نقطه‌نظرات ازسوی مربیان حاضر در این نشست بود.

برگزاری نشست فرهنگی با محوریت معرفی مراکز الگو

برگزاری نشست فرهنگی با محوریت معرفی مراکز الگو

برگزاری نشست فرهنگی با محوریت معرفی مراکز الگو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =