کودکان کتاب‌خوان داناترند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازدید از کتاب‌خانه روستایی دُمشهر میناب در استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و تأثیر کتاب و کتابخوانی در آینده و رشد فکری کودکان و نوجوانان گفت: کودکانی که با کتاب عجین هستند قطعاً داناترند و در مواجهه با مشکلات، تصمیم‌های بهتر و عاقلانه‌تری خواهند گرفت.

 به گزارش اداره‌کل روابط مدیرعامل و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در جمع کودکان و نوجوانان عضو کتاب‌خانه روستای دُمشهر میناب افزود: با تعریف‌هایی که از این کتاب‌خانه و قصه‌گویی در آن شنیدم، شوق دیدن این کتاب‌خانه و کار ارزشمندی که صاحب این کتاب‌خانه انجام دادند، باعث آمدن ما به این منطقه شد که انصافا کار مردمی و بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

علامتی خاطرنشان کرد : هرآنچه این کودکان کار نیک و خیر انجام دهند باقیات و صالحات برای شما خواهد بود و در ثواب آن شریک هستید. زیرا این عزیزان از سنین پایین با کتاب عجین شده‌اند و قطعاً به راه راست و نیک هدایت خواهند شد و به افرادی مفید برای جامعه و منشا خیر برای هموطنان خود تبدیل خواهند شد.

کودکان کتاب‌خوان داناترند

عشق به کتاب با هیچ کلمه‌ای قابل توصیف نیست

 یاسمن عباسی، قصه‌گو، مروج کتاب و صاحب کتاب‌خانه روستایی «کلودنگ کتاب» با بیان این‌که عشق به کتاب را با هیچ کلمه‌ای نمی‌توانم توصیف کنم گفت: قصه‌گویی را از پدر و مادرم یاد گرفتم، پدرم هم قصه می‌گفت و هم فلوت می‌زد  به‌ویژه در شب‌های یلدا که مردم روستا در خانه‌ی ما جمع می‌شدند تا پدرم برایشان قصه بگوید و فلوت بزند را خیلی دوست داشتم و پس‌از آن بود از طریق قصه‌ها عاشق کتاب‌ها شدم.

این فعال حوزه کودک و نوجوان با اشاره به این‌که در منطقه، او را به‌نام«یاسی قصه‌گو» می‌شناسند افزود: حدود دوازده سال است که باشگاه کتاب‌خوانی «کلودنگ کتاب» را راه‌اندازی کردم و به‌صورت مستمر در آن فعال هستم.

عباسی بیان کرد: این کتاب‌خانه ۵۰۰عضو کتاب‌خوان فعال دارد و تعدادی از اعضا نیز شناور هستند که از ۱۰روستای اطراف برای امانت گرفتن کتاب به این‌جا مراجعه می‌کنند.

وی از برگزاری دورهمی کتاب‌خوانی و قصه‌گویی به‌صورت زنده در پیام‌رسان روبیکا خبر داد و گفت: من و بچه‌های کتاب‌خانه‌ام پای ثابت جشنواره‌های کانون هستیم  که بچه‌ها موفق به کسب رتبه‌های زیادی نیز شده‌اند.

کودکان کتاب‌خوان داناترند

این دبیر ادبیات تصریح کرد : «کلودنگ کتاب»، تنها یک کتاب‌خانه معمولی نیست، بلکه یک مکان امن است که بچه‌ها این‌جا درد و دل‌های‌شان‌، چالش‌ها و مسائل زندگی و تحصیلی خود را با من در میان می‌گذارند و تا آن‌جا که برایم مقدور باشد، راهنمایی و کمک‌شان می‌کنم.

یاسمن عباسی همچنین از برگزاری محافل انس با قرآن ،مراسم مشکل‌گشاخوانی، برگزاری محفل ختم قرآن و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزش احکام و معارف دینی در کتاب‌خانه «کلودنگ کتاب» خبر داد و گفت: اعتقاد دارم که یک کتاب‌خوان مؤمن و با احساس بیشتر می‌تواند به مردم خدمت کند تا کسی که صرفاً کتاب‌خوان است.

وی ادامه داد: به‌صورت هفتگی ۳۰۰ تا ۵۰۰ جلد کتاب از این کتاب‌خانه به دوست‌داران کتاب در دُمشهر و روستاهای اطراف میناب امانت داده می‌شود.

یادآوری می‌شود، این بازدید با خواندن بخشی از کتاب «سلام بر ابراهیم» و شعرخوانی کودکان حاضر در بازدید همراه بود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی سمیه سادات ابراهیمی مدیر کل حوزه مدیرعامل و روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان و نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی کانون استان از کتاب‌خانه روستایی «کلودنگ کتاب» میناب بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =