درگذشت تلخ معصومه صادقی مربی و عضو کتاب‌خانه‌های کانون تهران

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان غمگینانه در سوگ درگذشت یکی از اعضای سابق و مربیان کتاب‌خانه‌های تهران نشسته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معصومه صادقی مربی مسئول مرکز شماره ۳۷ کانون پرورش فکری تهران بود و هر روز با رویی گشاده میزبان کودکان و نوجوانانی می‌شد که در این مرکز واقع در شهرک غرب از برنامه‌ها و فعالیت‌ها و کارگاه‌های آموزشی کانون استقبال می‌کردند.

او همین ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۲ در روزی که به نام درخت و درخت‌کاری نام‌گذاری شده است، به دست خود و با همراهی دیگر مربیان کانون نهال‌های سیب، به، آلبالو و زردآلو را به نیت پاکی و هوای پاک در محوطه مرکز کاشت و با کودکان درباره اهمیت درخت‌کاری گفت‌وگو کرد.

شب یلدای سال گذشته نیز در جمع کودکان و والدین آن‌ها از تاریخچه پاس‌داشت بلندترین شب سال در بین ایرانیان گفت و به رسم پیشینیان، تفالی به دیوان حافظ زد.

مربی کانون هرگز یلدای دیگری را نخواهد دید و درختی نخواهد کاشت اما نهال‌هایی که سال‌ها در کانون کاشته است، روزی شکوفه خواهند داد و به‌بار خواهند نشست و این، نتیجه سال‌ها تلاش ارزشمند مربی کانون است که عمر گران‌قدرش را صرف تربیت و آموزش کودکان ایران کرده است.

صادقی که متولد سال ۱۳۵۸ و ۴۵ ساله بود، روز اول اردیبهشت بر اثر یک مشکل جسمی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و به دیدار حق شتافت.

این مربی کانون، خود از اعضای فعال مراکز کانون بود و کودکی و نوجوانیش را در کتاب‌خانه‌های کانون گذراند و پس از آن از سال ۱۳۸۲ یعنی ۲۱ سال پیش به‌عنوان مربی در همین کتاب‌خانه‌های کانون مشغول به کار شد که تلاش‌های ارزشمند او برای شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان ستودنی است.

او در همین حال مروج کتاب بود و به مدارس می‌رفت و در کتاب‌خانه‌های کانون بچه‌ها را به خواندن و مطالعه تشویق کرد، اعضای هنرمندش در مسابقه‌های ساخت انیمیشن برگزیده می‌شدند و برای بچه‌ها قصه هم می‌گفت.

در سابقه کاری این مربی کانون مربی‌گری در مراکز ۲، ۲۵، ۱۲ و مسئولیت مراکز ۳۹، ۱۳ و ۳۷ تهران نیز ثبت شده است.

بر همین اساس حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مصیبت درگذشت این بانوی سفرکرده را به بازماندگان ارجمند و همکاران و اعضای عزیز مراکز کانون تسلیت گفته و برای روح شریف آن مربی کانون آرزوی شادی ابدی و رحمت بی‌پایان الهی کرده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 0
    مگر که لاله بدانست بی‌وفایی دهر که تا بزاد و بشد جام می ز کف ننهاد حافظ شیرازی
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 0
    روحشان قرین آرامش
  • ولی خانی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    2 0
    روحشون شاد و قرین رحمتباشه ان شاءالله یک انسان فرهیخته ، یک مربی بسیار عالی ، یک دوست بی نظیر خانم صادقی عزیز رفتنتون غیر قابل باوره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =