کانون از فعالان حوزه کودک و نوجوان حمایت می‌کند

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر به کرمان با فعالان فرهنگی، هنری، ادبی و تربیتی حوزه کودک و نوجوان این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دیدار با فعالان فرهنگی حوزه کودک و نوجوان استان کرمان روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در یخدان مویدی یا همان مرکز فرهنگی ‌هنری شماره ۳ کانون استان کرمان برگزار شد تا دغدغه‌های حوزه کودک و نوجوان در استان به بحث و گفت‌وگو گذاشته شود.

در این نشست حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری با اشاره به سیاست‌های امسال کانون (مرکزمحوری، مخاطب‌محوری و نوجوان‌محوری) بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیار و حمایت‌کننده همه کسانی است که در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کنند، چه کسانی که در کانون هستند و چه کسانی که نیستند.

کانون از فعالان حوزه کودک و نوجوان حمایت می‌کند

وی افزود: وقتی از نوجوان‌محوری صحبت می‌کنیم به این معنا نیست که حوزه کار کودک را ادامه ندهیم بلکه با قوت کار برای کودک را ادامه می‌دهیم اما به نوجوان توجه بیشتری داریم.

مدیرعامل کانون درباره سیاست مخاطب‌محوری گفت: منظور از مخاطب‌محوری یعنی مخاطب عام، کانون پرورش فکری حدود ۲۰میلیون مخاطب دارد که برای آن برنامه‌ریزی شده است. اما کانون نمی‌تواند این کار را به تنهایی انجام دهد و به کمک فعالان حوزه کودک نیاز دارد.

علامتی تصریح کرد: هنر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت از افرادی است که خودجوش برای ترویج کتاب‌خوانی در بین بچه‌های روستا اقدام می‌کنند یا همه کسانی که این‌جا جمع شده‌اند و با عنوان گروه‌های فرهنگی و هنری فعالیت دارند؛ باید از این افراد حمایت شود.

وی خطاب به مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمان اظهار کرد: درهای کانون پرورش فکری استان را به روی فعالان فرهنگی استان باز کنید، افرادی را که در خانه فعالیت می‌کنند تقویت و از حضورشان در مراکز فرهنگی ‌هنری بهره ببرید. به این ترتیب جمعیت کودک و نوجوان را رشد می‌دهیم و کار فرهنگی را به دست مردم و حلقه‌های میانی می‌سپاریم.

کانون از فعالان حوزه کودک و نوجوان حمایت می‌کند

هزار عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب تهران

مدیرعامل کانون تشریح کرد: کانون در سال گذشته به جای تولید فیلم‌های سینمایی از تولیدات سینمایی حمایت کرده که منجر به تولید محصول بیشتر شده است. همچنین با حمایت گروه‌های تئاتر و واگذاری سهم فروش کانون به گروه‌ها باعث رونق این حوزه شده‌ایم.

وی سپس درباره نشر کتاب اضافه کرد: محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری کتاب است و کانون با کتاب شروع می‌کند و به کتاب اهمیت می‌دهد. همه ماهیت ما فیلم، تئاتر، قصه‌گویی و... از کتاب گرفته شده است، به همین دلیل تولید کتاب را بالا می‌بریم.

کانون از فعالان حوزه کودک و نوجوان حمایت می‌کند

علامتی با تأکید بر این که انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقیب هیچ ناشری نیست بیان کرد: در سال جاری از حدود ۲۰۰ ناشر کودک و نوجوان دعوت کردیم تا کتاب‌های‌شان را معرفی کنند و از میان آن‌ها از ۵۳ ناشر، کتاب خریداری شده است. امسال با هزار عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب شرکت خواهیم کرد.

در این نشست احمدیوسف‌زاده‌آزاده نویسنده، حامد حسینخانی شاعر، بتول غفاری نویسنده، فریبا افشار قصه‌گو و نقال، مریم حجت از کانون خادم‌یاران رضوی، فاطمه جعفرزاده مربی بازنشسته کانون و فعال حوزه کودک و نوجوان، اسماعیلی آهنگساز و فعال حوزه موسیقی، دانافر مدرس دانشگاه، نعمت‌الله‌زاده فعال حوزه کودک، قاضی‌زاده و امینی فعال حوزه انیمیشن، شاه‌نظری فعال حوزه تئاتر کودک و... به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

اهدای هزار جلد کتاب به کتاب‌خانه روستایی احمد یوسف‌زاده و قول اجرای نمایش‌های کودک و نوجوان با محوریت تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان از مصوبات این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =