نشست نقد وبررسی مجموعه کتاب کودکی نامداران با حضور نویسنده این اثر

در راستای طرح صمیمانه با کتاب با حضور پرویز امینی نویسنده مطرح کشوری و کارشناسان کانون هرمزگان مجموعه کتاب کودکی نامداران مورد نقد وبررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، مجموعه کتاب کودکی نامداران از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است که در قالب ۱۰ عنوان کتاب به شیوه اول شخص و از زبان شخصیت اصلی به کودکی چهره‌های نامدار ایرانی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد و شامل داستان‌هایی است که با شخصیت‌پردازی مناسب و تصویرسازی جذاب، نوجوانان را به فضای زندگی این چهره‌ها در قرن گذشته نزدیک می‌کند.
پرویز امینی نویسنده مجموعه «کودکی نامداران» است که روز شنبه 8 اردیبهشت ماه در نشست نقد و بررسی این مجموعه حضور یافت و میهمان کانون هرمزگان بود.
کارشناسان در محتوای ظاهری کتاب ضمن بیان اینکه طرح روی جلد این کتاب بسیار برای نوجوانان جذاب است گفتند: تصویر گری اشخاص در طرح روی جلد و عکس واقعی شخصیت در پایان کتاب این انگیزه را ایجاد کرده است که مخاطب پس از پایان داستان در شناخت شخصیت کتاب بیشتر تلاش کند.

نشست نقد وبررسی مجموعه کتاب کودکی نامداران با حضور نویسنده این اثر
در ادامه کارشناسان محتوای داستان ها در مجموعه کودکی نامداران را مورد نقد و بررسی قراردادند و گفتند:بخش زیادی از مخاطبان کتاب های زندگینامه، والدین هستند که در کنار فرزندشان به مطالعه شخصیت های ایرانی می‌پردازند.کودکی که از بزرگان تاریخ شناختی ندارد، با خواندن اینگونه کتاب‌ها در فضای ذهنش طوری که دوست دارد به شخصیت ها و زندگی آنها می‌پردازد.
همچنین کارشناسان بیان کردند: مجموعه کتاب کودکی نامداران، نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان مفید و جذاب است؛ زیرا از دیدگاه مناسبی به معرفی افراد برجسته می‌پردازد.

کارشناسان با اشاره به نقش دلاوران ایرانی در تاریخ اظهار کردند: در قرن اخیر نامداران زیادی بودند که شناخت کافی از آنها نداریم اما آثاری مثل کودکی نامداران می‌تواند مخاطب را با آن شخصیت ها آشنا کند.
گفتنی است، مجموعه کتاب کودکی نامدارن به نویسندگی پرویز امینی برشی از شخصیت های زندگی ۱۰۰ نفر از بزرگان است که در یک قرن اخیر موثر بوده اند و به شکل داستان برای کودکان و نوجوانان منتشر می شود. در سال ۱۴۰۲ ده عنوان از این کتاب منتشر شده که همین تعداد در سال ۱۴۰۳ نیز چاپ خواهد.مصطفی چمران «مرد روزهای سخت»، علی شریعتی «مردی از کویر»، پروین اعتصامی «بانوی شعر فارسی»، جلال آل‌احمد «خانه پدری»، سهراب سپهری «اتاق آبی»، طاهره صفارزاده «کودک قرن»، عباس کیارستمی «گندم‌زارهای من»، علی حاتمی «شاعر سینما»، آیت‌الله محمدتقی بهجت «العبد» و علی‌اکبر صنعتی «مردی از جنس مس و خاک» ۱۰ چهره‌ای بودند که در اولین گروه از مجموعه «کودکی نامداران» به چاپ رسید.

نشست نقد وبررسی مجموعه کتاب کودکی نامداران با حضور نویسنده این اثر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =