کد خبر: 339307
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
بازدید 3210
کانون تخصصی‌ترین مرکز تئاتر برای کودکان و نوجوانان است

داور نوزدهمین جشنواره نمایشی کانون همدان با اشاره به نقش تربیتی تئاتر گفت: کانون تخصصی‌ترین و جدی‌ترین مرکز تئاتر برای کودکان و نوجوانان است و آینده خوبی پیش رو دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، نویسندگان بزرگی چون مارک توین، نویسنده هاکلبری فین (۱۸۸۵) و ماجراهای تام سایر (۱۸۷۶) معتقدند که مهم‌ترین کشف قرن بیستم تئاتر کودک و نوجوان است و امروزه باید گفت تعلیم و تربیت و آموزش از طریق تئاتر، کامل‌ترین شیوه تربیتی است که در سراسر جهان اهمیت خاصی پیدا کرده و مورد توجه حتی درمانگران قرار گرفته است.

نمایش و تئاتر باعث کشف استعداد، پرورش خلاقیت و نیز گسترش تخیلات به همراه رشد فکری و ذهنی در کودکان و نوجوانان خواهد شد. به همین دلیل است که تئاتر اهمیت واقعی خود را بدست آورده و به یک روش یادگیری مدرن تبدیل شده است و در همه مراکز تربیتی این روش را یک ابزار موفق تربیتی می‌دانند.

13 اردیبهشت ماه اختتامیه نوزدهمین جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در مرحله استانی با شرکت 10 گروه نمایشی و داوری 3 نفر از پیشکسوتان تئاتر  برگزار خواهد شد. از این رو احمد بیگلریان، یکی از داوران جشنواره نمایشی کانون در خصوص نقش پرورشی در محیط تئاتر و میزان اثرگذاری آن اظهار کرد: نمایش می‌تواند دنیای ناشناخته‌های کودکان و نوجوانان را دگرگون کند.

وی با بیان اینکه بچه‌ها با تئاتر به شخصیت جستجوگر و کنجکاوی تبدیل می‌شوند که زمینه موفقیت آنها را در آینده فراهم می‌کند، ادامه داد: تئاتر به روابط انسانی و شناخت فرهنگ‌ها  در زندگی اجتماعی اهمیت خاصی می‌دهد و تئاتر این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم با دیگر افراد پیرامون خودمان در همزیستی مسالمت‌آمیز قرار بگیریم.

این پیشکسوت تئاتر با تأکید بر اینکه تئاتر انسان بودن و انسانی فکر کردن را به ما آموزش می‌دهد، خاطرنشان کرد: همدان سابقه طولانی در تئاتر و اجرای نمایش داشته است البته اسناد قابل قبولی در خصوص تاریخ دقیق آن موجود نیست اما در صدسال گذشته با تأسیس مدارس، اجرای تئاتر هم در مدرسه‌ها آغاز شد.

وی ادامه داد: مربیان و معلمان مدارس می‌دانستند که نمایش به عنوان آموزش مستقیم در پرورش دانش‌آموزان آنها نقش بسزائی دارد حتی معلمین قسمت‌هائی از کتاب درسی را بازنویسی می‌کردند و توسط دانش‌آموزان به اجرا در می‌آوردند و  این بیانگر تأثیرگذاری تئاتر است که این روند تا الان هم ادامه دارد.

داور نوزدهمین جشنواره نمایشی استان همدان با اشاره به تئاتر کودک و نوجوانان در کانون اظهار کرد: در کانون پرورش فکری به دلیل حضور مربیان تحصیل کرده و متخصص در رشته‌های هنری به ویژه تئاتر، هنرهای نمایشی بطور علمی و تخصصی آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های نمایش و تمرکز بر خلاقیت و کشف استعداد توانسته تأثیرگذاری خوبی را میان کم سن و سالان جامعه ایجاد کند، گفت: آموزش و اجرای نمایش عروسکی در کانون‌های پرورشی رشد چشمگیری داشته است و همچنین چاپ نمایش‌های متعدد برای کودکان و نوجوانان بطور جدی پیگیری می‌شود.

بیگلریان در پایان بیان کرد: به عنوان فردی که سال‌های سال در رشته تئاتر فعالیت می‌کنم،کانون را تخصصی‌ترین و جدی‌ترین مرکز تئاتر برای کودکان و نوجوانان می‌دانم و با این روند آینده خوبی پیش رو دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =