کد خبر: 339343
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
بازدید 80
قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر

اختتامیه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایش همدان در مرحله استانی با معرفی برترین‌های خود برگزار شد و سه گروه نمایشی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون همدان، اختتامیه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایش همدان در مرحله استانی با حضور مسوولان استانی، داوران جشنواره،  گروه‌های نمایشی، دانش‌آموزان و مربیان کانون در سینما کانون برگزار شد. مهمان ویژه جشنواره،محمدرضا یوسفی نویسنده کودک و نوجوان بود و رییس کمیسون برنامه و بودجه حمیدرضا حاجی بابای و مدیر روابط عمومی فرمانداری همدان در این مراسم حضور داشتند.

قطار جشنواره هنری نمایش کانون در ایستگاه آخر

ساعت ۷ صبح جلسه مدیرکل با داوران برگزار شد و در مورد سیاست‌ها و معیارهای نمایش برتر به گفت‌وگو پرداختند. در ادامه از ساعت ۸ صبح یکی یکی گروه‌های نمایشی طبق زمان بندی مشخص شده بر روی سن رفتند و نمایش خود را اجرا کردند. اجرای نمایش تا ظهر طول کشید. بعد از اقامه نماز و صرف ناهار داوری داوران از گروه‌های نمایشی انجام شد و داوران برترین‌های گروه‌های نمایشی را معرفی کردند.

سپس اختتامیه جشنواره با قرائت قرآن و سرود ملی آغاز شد. ستایش شکری نوجوان توانمند کانون مجری این اختتامیه بود که طبق جدول زمان بندی جشنواره را مدیریت می‌کرد.

در ابتدای مراسم مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به عنوان دبیر جشنواره خطاب ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و گروه‌های نمایشی جشنواره گفت: توفیق حضور و دیدار مقام معظم رهبری در روز معلم را داشتم و رهبر انقلاب در خصوص 

رهبر انقلاب استعدادهای شما کودکان و نوجوانان را به معدن طلا و نقره تشبیه کردند که معلمان و مربیان باید آن را استخراج کنند.

قطار جشنواره هنری نمایش کانون در ایستگاه آخر

 معصومه ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه معلم هویت ساز و باید در کنار علم‌آموزی، اعتماد به نفس هم بدهد، همت و انگیزه دانش آموزان را افزایش دهند و در درس استعداد را هم کشف کنند.

وی افزود:‌ امروز من در چشمان شما امید و نشاط را می‌بینم و این من را برای فعالیت و خدمت در عرصه کودک و نوجوان امیدوارتر کرد و به طور قطه به گفته رهبر عزیزمان شما در آینده چشم‌اندازهای روشنی را برای ایران رقم خواهید زد.

دبیر جشنواره گفت: فعالیت‌های هنری و اجتماعی شما فضای تربیتی سالمی را به همراه خواهد داشت که باعث شکوفایی استعدادها و گسترش فکر شما برای طی مسیرهای موفقیت می‌شود.

وی ادامه داد: درست است که شما در کنار مربیان خود در قالب گروه‌های نمایشی در این جشنواره شرکت کردید اما چندین مهارت چون تعامل با یکدیگر، افزایش اعتماد به نفس، سخنوری، مهارت خواندن متن نمایشنامه، مهارت اجرای بر روز سن نمایش، انجام کار گروهی، احترام به مربی خود و ...را کسب کردید.

قطار جشنواره هنری نمایش کانون در ایستگاه آخر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: شما کودکان و نوجوانان عزیزم با نمایش‌های خود از زبان طنز و جدی گفته‌های خود را به ما گفتید از کتاب‌های کانون و دیگر متن های خلاق نمایشنامه‌ها استفاده کرده بودید اما آنچه امروز کار شما متمایز و زیبا کرد نگاه ملی و فراملی شما به تاریخ ایران و غزه بود که این بسیار قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: یک نوجوان و جوان ایرانی منفعل نیست و به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد اشراف و آگاهی دارد، نگاه عمیق دارد، جستجو و مطالعه می‌کند.

ابراهیمی‌هژیر گفت: نمایش‌های شما امروز نشان داد که کودک و نوجوان ایرانی انزجاز عمومی مردم جهان از صهیونیست را از طریق رسانه‌های خود درک می‌کند و می‌بیند و می‌شنود. حقانیت جمهوری اسلام در دفاع از مظلومان، کودکان، پیران و زنان را درک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: درود بر شما برای ضرباهنگ پیروزی و موفقیت و لبخند و شادی که امروز ایجاد کردید.

قطار جشنواره هنری نمایش کانون در ایستگاه آخر

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در این مراسم گفت: بسیار خرسندم که امروز در جمع شما کودکان و نوجوانان هنرمند و مربیان زحمت کش کانون هستم و از همین جا از زحمات خانم ابراهیمی‌هژیر تشکر می‌کنم. 

حمیدرضا حاجی‌بابایی خطاب به کودکان و نوجوانان اظهار کرد: هنر یعنی انسان خود را در اقیانوس بیکران الهی ببیند و دیگران را نیز همراه خود کند و هنرمند واقعی باید این ویژگی را داشته باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: از میان هنرها، تئاتر هنری است که انسان حرارات، هیجان و پیام بازیگر و متن داستان را به خوبی حس  و با آن ارتباط برقرار می‌کند.

قطار جشنواره هنری نمایش کانون در ایستگاه آخر

وی با بیان اینکه خداوند در وجود هر انسانی استعداد هنرهای مختلفی را قرار داده است، تصریح کرد: همه آنها بالقوه هستند اما انسان باید آن هنر درونی خود را کشف کند و بالفعل برساند و در این مسیر وجود مربی و معلم بسیار موثر است.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: بعد از کشف استعداد باید بسیار زحمت کشید و کار کرد تا نتیجه خوب باشد و آن هنر وجودی به منصه ظهور برسد و برای جامعه هدف اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه امروز در کشور ما هنر حرف اول را می‌زند، گفت: باید کشف استعدادها در زمینه هنر از کودکی آغاز شود و اگر این اتفاق بیافتد تا پایان همراه او  خواهد بود زیرا در لوح وجود او ماندگار شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خاطرنشان کرد: هنری ارزشمند است که در راستای ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی جامعه استفاده شود و به کمک آن بتوان جامعه را بهتر و دوست‌داشتنی‌تر کرد.

قطار جشنواره هنری نمایش کانون در ایستگاه آخر

سپس نمایش فرم به کارگردانی محمدجواد بختیاری، مربی نمایش مرکز فرهنگی- هنری شماره ۳ همدان توسط اعضای این مرکز اجرا شد.

در ادامه گروه سرود- نمایش کاپشن صورتی بر روی سن آمدند و سرود- نمایش خود را در خصوص شهدای کودک و نوجوان  واقعه تروریستی کرمان اجرا کردند.

قطار جشنواره هنری نمایش کانون در ایستگاه آخر

بیانیه هیئت داوران توسط احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و داور این دوره از جشنواره قرائت شد و با رای و نظر داوران نمایش‌های برگزیده در بخش تئاتر کانون، قیچی که دنبال کار می گشت به مربیگری  محمدجواد بختیاری از مرکز ۳ همدان، آه سرزمین من به مربیگری نوشین بیگلریان از مرکز ۳ همدان و نمایش برگزیده بخش آزاد، نمایش قصه پر غصه از کبودرآهنگ معرفی شدند که به مرحله کشوری هنرهای نمایشی کانون راه پیدا کردند.

قطار جشنواره هنری نمایش کانون در ایستگاه آخر

در ادامه افراد و گروه‌های برتر نمایشی در اجرا، کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی لباس، نمایشنامه، موسیقی، بهترین بازیگر دختر و بهترین بازیگر پسر معرفی شدند و با حضور بر روی سن جوایز خود را دریافت کردند و در پایان عکس یادگاری گرفتند. 

گفتنی است که ۱۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ گروه کانونی و ۴ گروه در بخش آزاد بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =