راهیابی اثر عضو مکاتبه‌ای کانون استان به مسابقات نامه‌نگاری اتحادیه جهانی پست

مرکز آفرینش‌های ادبی استان خراسان رضوی با حضوری چشمگیر در مسابقات نامه‌نگاری اتحادیه جهانی پست شرکت کرد.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان با اعلام این خبر گفت: مسابقه نامه‌نگاری جهانی سال ۲۰۲۴ در سطح دانش‌آموزان سنین ۹ تا ۱۵ سال برگزار شد. در ایران ۳۴۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که در نهایت سه نفر به عنوان برگزیدگان سطح ملی شناخته شدند.  

صدیقی افزود: هیات داوران پس از بررسی و مطالعه تمامی نامه‌های دریافتی فاطمه زهرا تاتار از مشهد را به عنوان نفر سوم اعلام کردند. گفتنی است فاطمه زهرا تاتار عضو کتابخانه سیار شهری مشهد است که با همراهی مربی توانمند محسن ساجدی‌فر به مرکز آفرینش‌های ادبی استان معرفی و تحت آموزش غیر مستقیم نوشتن خلاق از طریق نامه‌نگاری و مکاتبه قرار گرفت و در این مسابقه شرکت کرد.  
کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان ادامه داد: موضوع این مسابقه، «نامه‌ای به نسل‌های آینده درباره دنیایی که امیدوارند آن‌ها به ارث ببرند» بود که استان خراسان رضوی با ۷۸ اثر  در کنار استان‌های همدان و اصفهان بیشترین شرکت کننده در این مسابقه را داشت.  
شرکت ملی پست به سه برگزیده ملی این مسابقه، گواهینامه و جوایزی را به رسم یادبود اهدا خواهد کرد و ترجمه نامه برگزیدگان به منظور شرکت در مرحله جهانی این مسابقه به اتحادیه پستی جهانی در برن سوئیس ارسال خواهد شد.  
اتحادیه پستی جهانی همه ساله با هدف گسترش مهارت‌های نوشتاری کودکان و نوجوانان سراسر جهان، کمک به آفرینش و خلق اثر مکتوب، اصلاح مهارت‌های زبانی از طریق نامه‌نگاری و کمک به تداوم روابط دوستانه بین‌المللی به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی خود، این مسابقه را هر ساله در اسفند ماه برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =