کد خبر: 339478
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
بازدید 86
محمدعلی علومی آسمانی شد

محمدعلی علومی رمان‌نویس، پژوهشگر، طنزپرداز و اسطوره‌شناس نام‌آشنای کشور در روزی اردیبهشتی راهی سفر ابدی شد.

اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان یادادشتی را برای وداع با محمدعلی علومی به شرح زیر منتشر کرد:
استاد محمدعلی علومی رفت و با خود یک دانشمند اسطوره‌شناس، یک داستان‌نویس عمیق، یک قلندر محجوب، یک مهربان بی‌دریغ و متواضع، یک جوانمرد آزاده و کتاب‌خوانده، یک کودک صبور و عاشق، یک عاقله‌مرد داغ‌دیده از حوادث، یک پژوهشگر زحمت‌کش، یک طنزنویس عمیق، یک راوی قصه‌ها و درد و داغ‌های مردم و یک انسان مهربان را با خود برد، نیکا مردی که رندی حافظ و بلاغت بیهقی را به یاد می‌آورد. هنرمندی که هرگز تن به ابتذال زمانه نداد و آثارش را تنزل نداد. استاد محمدعلی علومی عزیز! داستان‌های تلخ و شیرینش را زندگی کرد و تلخ‌ترین جای خبر ناگهانی مرگ او این است که او همه کس و بی‌کس رفت. به یقین که کارنامه پربرگ و بار این نویسنده دردآشنا او را جاودانه ساخته اما همه کسانی که او را می‌شناسند می‌دانند که او همواره به وقت خداحافظی مثل یک کودک به گریه می‌افتاد و حالا که او از این جهان بی‌خداحافظی به جهان باقی رخت بربسته رفتن او در باور نمی‌گنجد. در کارنامه ارجمند استاد محمدعلی علومی کتاب‌هایی است که در نشر کانون پرورش فکری به زیور طبع آراسته شده که باعث افتخار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. فقدان این ادیب دانشمند را به جامعه فرهنگی و هنری کشور تسلیت می‌گویم و آرزوی رحمت و غفران الهی برای او  و صبر زیبا برای بازماندگان دارم.
اکبر خدادادی

مراسم تدفین محمدعلی علومی فردا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت  ۹ صبح از مسجد جامع بم تا میدان امام و سپس ارگ بم و پس از آن خاکسپاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =