اعضای پارلمان کودک پیگیر میزان تحقق مصوبات شدند

اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اراک به عنوان رئیس و اعضای شورای اسلامی ،دومین جلسه پارلمان کودک را برگزار کردند .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی؛  پارلمان کودک شهر اراک با حضور اعضای پارلمان کودک متشکل از اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهر اراک در دومین نشست خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر در محل شورای اسلامی کلانشهر اراک در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تشکیل جلسه داد .

 دومین جلسه پارلمان کودک شهر اراک با حضور علیرضا محمودی شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک و احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، علی گودرزی زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ،معاون و کارشناسان کانون استان در محل شورای اسلامی کلانشهر اراک برگزار شد.

اعضای پارلمان کودک پیگیر میزان تحقق مصوبات شدند

اعضای پارلمان کودک در خصوص مصوبات جلسات دوره قبل نظرات خود را مطرح و پیگیر میزان تحقق مصوبات شدند .

ممانعت از ورود موتور سیکلت‌ها به پارک‌ها، احداث باغ توت، احداث آبخوری‌های متناسب با کودکان در پارک‌ها، رسیدگی به موضوع سگ‌های ولگرد، راه اندازی کتابخانه‌های سیار در محلات، احداث پارک آبی، بازی‌های هیجانی دره نورالشهدا گردو و انتقال مشاغل مزاحم به بیرون شهر مهمترین خواسته‌های اعضای پارلمان کودک از مسئولان بود.

علیرضا محمودی شهردار کلانشهر اراک با حضور در دومین جلسه پارلمان کودک و پاسخ به درخواست های اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان، افزود: در خصوص ممانعت از ورود موتورسیکلت‌ها به پارک‌ها، ایجاد موانع فیزیکی توسط شهرداری تا حدودی انجام شده است اما در بعضی موارد در صورتی که بخواهیم معبر کامل را ببندیم، عبور و تردد افرادی که از ویلچیر استفاده می‌کنند نیز دچار مشکل می‌شوند.

عباس خسروانی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در پاسخگویی مباحث مطرح شده از سوی پارلمان کودک اظهار کرد: همه مصوبات این پارلمان در حال پیگیری است به طوری که برخی انجام و برخی به صورت مستمر در حال انجام است و برخی هم از جمله پارک آبی در حال عقد قراداد جهت احداث هستند.

احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص برگزازی پارلمان گفت: پارلمان  کودک فرصتی است جهت تجربه جایگاه بزرگترها و افزایش اعتماد به نفس در کودکان ،اعضا با زبانی ساده و کودکانه خواسته های خود را در خصوص شهر از شهردار و دیگر مسئولین طلب می نمایند. و با فنون گفتگو آشنا می گردد ،تقدم و تأخر در بیان را می آموزند و همچنین می آموزند که برای تصمیمات بزرگ باید مشورت کرد ،رای گیری نمود و صبور بود و همچنین دفاع هم کرد و کودکان در این پارلمان احساس بالندگی و عزت نفس را نیز تجربه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =