اولین نشست تعاملی فعالان حوزه کودک و نوجوان در کرج برگزار شد

اولین نشست تعاملی جمعی از فعالان کودک و نوجوان سازمانی و مردمی استان البرز به منظور اشتراک ظرفیت‌ها و بررسی مسایل این حوزه در کرج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، زینب عاشری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان،  در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از حضور تمام عزیزانی که در استان و شهر کرج دغدغه‌ی کار کودک و نوجوان دارند، بر لزوم هم افزایی و شبکه سازی و پرهیز از فعالیت‌های موازی تاکید کرد.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به دبیری کانون پرورش فکری در قرارگاه کودک استان و لزوم نقش تولی گری کانون در حوزه کودک و نوجوان استان، از اهمیت استفاده از خرد جمعی برای انجام فعالیت‌های خوب برای کودکان و نوجوانان سخن گفته و با اشاره به رویکردها و سیاست‌های کلان کانون در حوزه‌ی نوجوان محوری، عضو محوری و مخاطب محوری از ضرورت توجه ویژه به نوجوانان و چگونگی تعامل کانون با دیگرسازمان های فرهنگی و موسسات و گروه‌های مردمی به عنوان حلقه‌های میانی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان، تربیت مربی سرود و دیگر فعالیت‌ها در سال جاری برای مخاطبان سخن گفت.

مدیر کل کانون البرز همچنین در بخشی از سخنانش از اهمیت توجه به نقش والدین و لزوم حضور ویژه‌ی این عزیزان در مسیرتربیتی فرزندان سخن گفته و از تمامی فعالان کودک و نوجوان استان خواست با برنامه‌ریزی فعالیت‌های مناسب برای خانواده‌ها به نقش اثرگذار این نهاد مهم توجه کنند.

ایشان در پایان بر حمایت از کودکان و نوجوانان و نقش دادن مناسب به آن‌ها و بهره گیری از توان و استعدادشان در قالب استفاده از این عزیزان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و برنامه‌های صدا و سیمای استان تاکید کرد.

فرانک فروزانفر، کارشناس مسؤول فرهنگی، هنری و ادبی کانون البرز نیز در بخش بعدی این نشست به معرفی کانون و فعالیت‌های کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی، هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در استان پرداخته و از فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی این سازمان برای حاضران سخن گفت.

در ادامه فعالان کودک و نوجوان حاضر در این نشست به نوبت به معرفی خود و  مجموعه‌ای که با آن همکاری دارند و ظرفیت‌ها و آسیب‌های موجود پرداختند.

شایان ذکر است حاضران در این نشست تعاملی که عصر روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کتابخانه‌ی مرکز شماره ۳ کانون کرج واقع در گلشهر ویلا، بلوار مصطفی خمینی، طبقه همکف اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد در سخنان خود  بر لزوم توجه به بیانات مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) به عنوان خط مشی و مسیر اصلی فرآیند کار با کودک و نوجوان، لزوم برگزاری جلسات تخصصی تر به منظور آشنایی و اشتراک ظرفیت‌ها، حمایت جدی سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی ازفعالان و  نهادهای مردمی، تولید برنامه‌های فاخر در صدا و سیما برای کودکان و نوجوانان،شبکه سازی صحیح، برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی برای مربیان کودک و نوجوان تاکید کردند.

لازم به توضیح است در این نشست نمایندگانی ازامور بانوان و خانواده استانداری البرز،  ادارات کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، نهاد کتابخانه‌های عمومی و برخی سازمان‌های مردمی مانند اندیشکده اصطناعت، موسسسه ذهن نو، مجموعه فرهنگی، تربیتتی مزرعه آفتابگردان،تولید بازی های کار آفرینانه، مواسات مادرانه، گروه بازی مادر و کودک،برخی مهدها، مدارس و  پیش دبستانی‌های استان، مجتمع تربیتی شهید بهشتی،سفیر خانواده البرز، کودکان هوشمند ، جمعیت دختران ایران زمین و ... حضور داشتند.

گفتنی است این سلسله نشست ها قرار است در طی سال جاری ادامه پیدا کند.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =