ساخت آسمان‌نمای بروجن آغاز شد

در مراسم کلنگ زنی اولین مرکز تخصصی کیهان‌شناسی و آسمان‌نمای شهرستان بروجن، تفاهم‌نامه‌ی همکاری در ساخت این پروژه بین فرمانداری بروجن و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت هفته‌ی نجوم و در ایام دهه‌ی کرامت، مراسم کلنگ زنی و شروع عملیات ساختمانی اولین و تنها مرکز تخصصی کیهان‌شناسی و آسمان‌نمای کودک و نوجوان در روز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار گردید.

در این مراسم، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری ضمن ابراز خرسندی از تسریع شروع ساخت این پروژه به حاضرین گفت: از آنجایی که شهرستان بروجن دارای پتانسیل‌های خوبی در زمینه علم نجوم است، احداث آسمان‌نمای دیجیتال از نیازهای اساسی کودکان و نوجوانان این شهرستان است و مطمئنا ساخت چنین مجموعه‌ای در افزایش سطح آگاهی و دانش علمی کودکان و نوجوانان این منطقه تاثیر بسیاری خواهد داشت.

ساخت آسمان‌نمای بروجن آغاز شد

روح‌الله واحد گفت: این اولین و تنها مجموعه‌ی اختر شناسی و آسمان‌نمای دیجیتال تخصصی کودک و نوجوان در بروجن و دومین آسمان‌نمای دیجیتال در استان میباشد. وی گفت: بسیار خوشحال هستم که شروع ساخت و کلنگ‌زنی این پروژه به این سرعت رقم خورد و در کمتر از بیست روز از پیشنهاد مطرح شده با فرماندار، این کار عملیاتی شد. خوشنودی دیگر من از این است که آغاز ساخت این ساختمان در ایام نورانی و پر برکت دهه‌ی کرامت انجام می‌شود و همزمان نیز در هفته نجوم،  به کودکان و نوجوانان تشنه‌ی علم و دانش این نوید را می‌دهیم به یاری خداوند عملیات ساختمان‌سازی پروژه‌ی آسمان‌نمای بروجن تا پایان سال به اتمام برسد.

ساخت آسمان‌نمای بروجن آغاز شد

فتاح کرمی، فرماندار شهرستان بروجن در سخنانی گفت: از آنجایی که شهرستان بروجن همیشه در زمینه‌های علمی, فرهنگی و هنری، پیش قدم و همواره در ردیف اولین‌ها بوده است، ضرورت دارد که هر چه سریع‌تر اومین آسمان‌نمای دیجیتال در این شهرستان احداث گردد.

ساخت آسمان‌نمای بروجن آغاز شد

در ادامه‌ی این مراسم تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و فرمانداری شهرستان بروجن منعقد شد، در این تفاهم‌نامه مقرر شد تامین بخشی از هزینه‌های زیربنایی ساخت آسمان‌نما به عهده‌ی فرمانداری و با پرداخت یک میلیار ریال بوده و مابقی هزینه‌ها از محل تملک داریی‌های سرمایه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان پرداخت شود.

در ادامه، شخصیت ابن هیثم به عنوان یکی از منجمین برجسته‌ی تاریخی معرفی شد و گروه سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجن با اجرای سرود مهر و نور، زینت بخش برنامه شد. پس از امضای تفاهم نامه، آیین کلنگ‌زنی در محل زمین ساختمان و با حضور تعداد زیادی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم محمودی، مدیرکل امور عشایر استان - قدمی، عضو شورای اسلامی بروجن- خشنود، معاونت اداری مالی آموزش و پرورش بروجن - شعبان‌نژاد، بخشدار بلداجی - کیانی، رییس هلال احمر بروجن - کریمی، مسئول رصد، منجم و ستاره‌شناس بروجن به همراه معاون و کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و همکاران کانون در بروجن حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =