فروش بلیت مرکز تئاتر کانون برخط می‌شود

حسین موذن از راه‌اندازی سیستم اتوماسیون و برخط فروش بلیت مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیر مرکز آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون با اعلام این خبر در نشست هم‌اندیشی و ارایه‌ی گزارش عملکرد سه‌ماه پایانی سال 1391 و 6 ماهه‌ی سال 1392 مدیریت‌های ستادی معاونت فرهنگی کانون، گفت: کانون با هدف خدمت به مناطق محروم کشور تاسیس شده و در کل کشور مرکزی تخصصی مانند مرکز تئاتر کانون وجود ندارد.
وی از ساماندهی و دیجیتالی کردن منابع آرشیو مرکز تئاتر و ارسال برخی از آثار نمایش‌های دهه‌های 60، 70 و 80 و تئاترهای فاخر به مراکز کانون در استان‌ها نیز خبر داد.
موذن همچنین گفت:فیلم تولیدات تئاترهای کانون به صورت لوح‌ فشرده در اختیار مراکز فرهنگی و هنری استان‌ها قرار خواهد گرفت.
 وی با بیان این که برای تولید تئاتر در مراکز کانون افراد بیرون سازمانی نمی‌توانند اهداف ما را دنبال کنند، یادآور شد: از مربیان کانونی که تخصص تئاتر دارند درخواست کردیم تا به تولید تئاتر در مراکز بپردازند.
موذن گفت: ما در جشنواره نمایش عروسکی نیز بخش مربیان و اعضا را از هم جدا کرده‌ایم تا دچار جشنواره زدگی نشویم و در بخش اعضا بچه‌ها حاصل کار یک‌دیگر را می‌بینند و به نقد آن خواهند کرد.
وی گفت: همکاران می‌توانند با دادن شماره تلفن خود به مرکز تئاتر کانون از آخرین اجرای نمایش در این مرکز از طریق سامانه پیام کوتاه مطلع شوند.
مدیر مرکز آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون همچنین گفت: در چند سال اخیر در مراکز فرهنگی هنری کانون تلاش شده تا فعالیت‌هایی مانند انیمیشن و فیلم‌سازی نیز با ابزار جدید انجام شود که برای نوجوانان خوشایند بوده و به جذب آنان در مراکز کمک خواهد کرد.
بخشی از صحبت‌های موذن به اهمیت فعالیت‌های مربیان و کارشناسان کانون اختصاص داشت و  او گفت: مربیان مراکز می‌توانند اعضا را به کتاب خواندن تشویق کنند بحث کتاب و بحث مربی برای کانون خیلی مهم است و همه اتفاق‌ها از جذب مربی شروع می‌شود باید کسانی به عنوان مربی انتخاب شوند که با کار کانون آشنا بوده و به کار کردن در آن علاقه‌مند باشند.
وی افزود: در کانون هم کارشناس و هم مدیر باید به واقع ابتدا مربی باشند و یا با کار مربی‌گری آشنایی داشته باشند. اگر مدیر یا کارشناسی شناخت فرهنگی نداشته باشد بخشی از کار آسیب خواهد دید.
موذن با بیان این که ما اعتقاد داریم مربی باید نسبت به توسعه فردی خود کوشش کند گفت: دانش‌افزایی مربی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد مربی باید در حوزه مطالعات و آشنایی با دیدگاه‌ها و رویکردهای مناسب در حوزه کودک و نوجوان به روز باشد.
تجهیز تریلی سیار مرکز تئاتر کانون، تولید تئاتر در استان‌ها، تهیه و ارسال لوح‌های فشرده تولیدات مرکز تئاتر کانون که تاکنون تمام تولیدات فیلم‌برداری شده، چاپ مستندات 6 نمایش به صورت کتاب و ارسال آن به استان‌ها، بررسی شیوه‌نامه اولیه پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی  و نقد و بررسی نمایش‌ها از موضوع‌های مطرح شده در این نشست بود.
از دیگر نکات اشاره شده کارشناسان این مدیریت در این نشست می‌توان به بحث‌هایی مانند تهیه شیوه‌نامه ششمین نمایشگاه دو سالانه‌ی آثار مربیان و کارشناسان هنری، فراخوان‌های بین‌المللی بخش هنری، تدوین شیوه‌نامه کارگاه‌های شهریه‌ای، مشارکت در بازنگری و مناسب سازی محتوای دوره‌ها و پودمان‌های آموزشی مربیان، نظارت بر جشنواره‌های رضوی توسط این مدیریت، تشکل کارگروه‌های تخصصی نقاشی، سفال‌گری، خوش‌نویسی، پویانمایی، عکاسی و... ، بررسی گزارش عملکرد استان‌ها، برگزاری دوره‌های عروسک‌سازی و نمایش‌نامه‌نویسی برای مربیان، اشاره کرد.

هم‌اندیشی مدیریت‌های ستادی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای سوم و چهارم دی 1392 در تهران برگزار شد.