کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های مراکز؛ هدف اصلی معاونت فرهنگی کانون

معاون فرهنگی کانون گفت: ارتقای کیفی برنامه‌های مراکز کانون از هدف‌های اصلی ماست و به دنبال این نیستیم که حجم وسیعی از کارها را انجام دهیم؛ بلکه تلاش‌می‌کنیم کارها کیفی‌‌تر و موثرتر انجام شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدباقر آدوسی در جلسه‌ی هم‌اندیشی و ارایه‌ی گزارش عملکرد 6 ماهه‌ی سال 1392 و سه‌ماه پایانی سال 1391 مدیریت‌های ستادی این معاونت با بیان این مطلب افزود: زمانی که می‌خواهیم برنامه‌ای را در یک سازمان بنویسیم باید نسبت به گذشته و آینده آن فکر کرده و بعد بحث سازماندهی و هماهنگی آن را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: وقتی برنامه‌ریزی انجام می‌شود یک مدیر وظایف خود را به درستی پشت سر می‌گذارد و بعد از آن بحث کنترل و نظارت به وجود می‌‌آید که ما به دنبال بازخورد آن هستیم.
آدوسی با اشاره به این که در یک سازمان بحث برنامه‌ریزی بسیار مهم است تصریح کرد: بدون توجه به برنامه‌ریزی نمی‌توان کاری را پی‌گیری کرد؛ باید از تجربیات مختلف همکاران استفاده کرده و از تجربه موفق نیز درس گرفت.
وی در این بخش خواستار استفاده و بهره‌گیری بیشتر از نیروهای متخصص و تحصیل کرده در بخش‌های مختلف کانون به ویژه متخصصان پیشکسوت شد.
معاون فرهنگی کانون گفت: ارتقای کیفی برنامه‌ها برای ما مهم است ما به دنبال این نیستیم که حجم وسیعی از کارها را انجام دهیم بلکه پی‌گیر این هستیم کارهای کمتر، کیفی‌‌تر و موثرتر را انجام دهیم.
وی با بیان این که از اواخر ماه آذر و دی تا پایان بهمن اتاق فکر تشکیل می‌دهیم تا برای 11 ماه دیگر برنامه‌ریزی کنیم افزود: اگر ما فکر نکنیم تلاش‌های ما بیهوده خواهد بود.
آدوسی هدف از برگزاری این نشست را بیان کردن دیدگاه‌های همکاران دانست و یادآور شد: خرد جمعی به ما کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم تصمیم بگیریم.
وی گفت: اگر فلسفه سازمان بحث فرهنگی باشد تئوری آن بحث خرد و اندیشه است ما سعی می‌کنیم استعدادها را کشف و شناسایی کنیم و پرورش دهیم.
آدوسی گفت: با توجه به گستردگی کار در برنامه‌ریزی سالیانه باید به طور دقیق معلوم شود که همکاران در مراکز چه کارهایی باید انجام دهند.
گفتنی است جلسه‌ی هم‌اندیشی و ارایه‌ی گزارش عملکرد سه‌ماه پایانی سال 1391 و 6 ماهه‌ی سال 1392 مدیریت‌های ستادی معاونت فرهنگی کانون، در تاریخ 3 و 4 دی 1392 در سالن همایش‌های شماره یک مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون استان تهران، در حال برگزاری است.