عروسک‌هاي دارا و سارا به کودکان و نوجوانان ايراني امانت داده مي‌شود

تعداد 60 کودک و نوجوان زاهداني براي اولين بار در کشور عروسک‌هاي دارا و سارا را به صورت امانتي به خانه‌هاي خود بردند.

به گزارش روابط عمومي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، طرح ملي امانت‌دهي عروسک‌هاي دارا و سارا در مراکز کانون براي نخستين بار در استان سيستان و بلوچستان و با حضور جمعي از مسوولان استاني آغاز شد.
 سيدصادق رضايي مديرعامل کانون ماه گذشته در زاهدان با  اهداي 260 جفت عروسک، بر اجراي اين طرح در مراکز کانون سراسر کشور تاکيد کرد.
 در آيين اهداي اين عروسک‌ها به کودکان زاهداني، حسين مؤذن مدير کانون پرورش فکري استان با اشاره به اين‌‌که عروسک‌هاي دارا و سارا اسباب بازي‌هايي است که معرف فرهنگ ديني کشور اسلامي ماست افزود: اجراي اين طرح در ترويج استفاده از اين اسباب بازي‌ها در مقابل اسباب بازي‌هاي خارجي - که متعلق به فرهنگ ما نيست - تأثير به‌سزايي خواهد داشت.
 وي همچنين در اين مراسم توضيح داد که در شيوه‌نامه‌ي تدوين شده توسط کارشناسان فرهنگي کانون، شرط امانت دادن عروسک‌ها، مطالعه تعداد معيني کتاب توسط کودکان است و اين مي‌تواند به عنوان يک هدف فرعي، فرهنگ کتاب‌خواني را در ميان کودکان اشاعه دهد.
 مدير کانون استان در ادامه با اشاره به سفره هفت‌سيني که در اين مراسم توسط مربيان کانون تهيه شده بود افزود: نوروز از جمله اعياد باستاني است که مورد تأييد دين مبين اسلام بوده و اسلام نيز بر آن صحّه گذاشته است و نشانه‌ي اين گره خوردگي نيز حضور کتاب آسماني قرآن در سفره هفت سين است از آن رو در اين جشن سعي شده در کنار هفت سيني که مزيّن به عروسک‌هاي دارا و ساراست، بچه‌ها بيشتر با آئين‌هاي نوروزي آشنا شوند.
  در اين مراسم برنامه‌ها‌ي متنوع و جذابي مانند کارگاه نقاشي نوروزي و مسابقه و آوازخواني حاجي فيروز به عنوان يکي از آيين‌هاي سنتي ايران باستان اجرا شد و در نهايت کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون زاهدان، عروسک‌هاي خود را از دست مسوولان استاني دريافت کردند.
 مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملّي، مدير سازمان ملّي جوانان، معاون تعزيرات حکومتي، معاون جمعيت هلال احمر، نمايندگان جرايد و اصحاب‌ رسانه همچنين کارشناسان و مسوولان ستادي و اعضاي مراکز فرهنگي هنري کانون پرورش فکري زاهدان به همراه خانواده‌ها و مربيان‌شان از جمله ميهمانان اين برنامه بودند.
 گفتني است اين طرح در آينده در تمامي مراکز کانون در سراسر کشور اجرا خواهد شد.