مشارکت فعال کانون اصفهان در جشنواره ملی شعر کودک شاهین‌شهر

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در برپایی دومین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان با شهرداری شاهین‌شهر همکاری کرد و مدیرعامل کانون نیز در مراسم گشایش این جشنواره ادبی حضور داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این جشنواره بیش از دو هزار شعر کودکان شاعر و شاعران بزرگ‌سال کودک و نوجوان شرکت داده شده بود و در پایان نیز به برگزیدگان این بخش‌ها جوایزی اهدا شد.
حضور چهره‌های شاخص عرصه‌ی شعر کودک و نوجوان در این جشنواره طی روزهای 15 و 16 اسفند چشم‌گیر بود و در عین حال داوری جشنواره نیز بر عهده‌ی شاعران مطرحی مانند مصطفی رحماندوست، جعفر ابراهیمی، افسانه شعبان نژاد و ناصر کشاورز گذاشته شده بود.
در این میان برگزاری نشست‌های تخصصی و فعالیت‌های جنبی با مشارکت کانون استان اصفهان از جمله برنامه‌های این جشنواره ادبی بود.
در برگزاری برنامه‌های بخش جنبی، کانون استان اصفهان مشارکت فعالی داشت و غرفه کانون با موضوع کارگاه تصویرگری، شعر و آشنایی کودکان و نوجوانان با شیوه‌های شعرخوانی، پذیرای کودکان و نوجوانان و مدارس شهرستان شاهین شهر بود.
همچنین بوستان شاعران کودک نیز هم‌زمان با این جشنواره و با حضور مدیرعامل کانون در شاهین شهر افتتاح و به مناسبت روز درخت‌کاری نهالی توسط وی کاشته شد.
مدیرعامل کانون: کودکان شاعر سرمایه‌های ایران اسلامی‌اند
بر اساس این گزارش سید‌صادق رضایی مدیرعامل کانون در مراسم گشایش این جشنواره طی سخنانی گفت: کودکان شاعر، سرمایه‌های ایران اسلامی هستند. باید با توجه به انگیزه‌های هنری آنان شرایطی را فراهم کنیم که شعرای کودک سایر نقاط دنیا، از نگاه و دیدگاه شعرای کودک ایران اسلامی مطلع و آگاه شوند.
وی همچنین عنوان کرد: در کنار پایگاه ملی‌شدن شاهین شهر در حوزه شعر کودک و نوجوان لازم است اقدام‌هایی برای ارتقای این جشنواره در سطح بین‌المللی انجام شود.
مدیرعامل کانون تصریح کرد: توسعه این جشنواره ملی می‌تواند به محتوای آن نیز کمک کند.
رضایی با بیان این‌که زمینه برای حضور مدیران فرهنگی برای ارتقای این جشنواره آماده است، اظهارکرد: برگزاری جشنواره بیان‌گر فراهم بودن همه امکانات سخت‌افزاری و نگاه شاعرانه به جهان هستی است
 وی هم‌چنین برگزاری این جشنواره را در خارج از پایتخت در مسیر تمرکز زدایی از تهران بیان کرد و افزود: بیشتر برنامه‌هایی که در شهرستان‌های کشور برگزار می‌شود، از لطافت و زیبایی بیشتری برخوردار است.
مدیر عامل کانون در این مراسم بر رونمایی از دبیرخانه سومین جشنواره شعر کودک و نوجوان در شاهین شهر تاکید کرد.
هم‌چنین شاعران کودک و نوجوان سوال‌ها و پرسش‌های خود را با مدیر عامل کانون مطرح و پاسخ‌های خود را از وی دریافت کردند.
            برگزاری مراسم عصر شعر و نشست هم‌اندیشی شاعران بخش کودک و نوجوان
هم‌زمان با "دومین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان" مراسم عصر شعر و نشست هم‌اندیشی شاعران بخش کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری شاهین شهر کانون استان اصفهان برگزار شد.
بر اساس این گزارش مصطفی رحماندوست سخنران این نشست بر استفاده از شیوه‌های خلاقانه در زمینه شعر کودک و نوجوان تاکید کرد.
شاعر، قصه‌نویس و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، گفت: بنیان‌های شعری با رویکرد تاثیرگذاری بر مخاطب و استفاده از شیوه‌های خلاقانه در زمینه شعر کودک، باید تقویت شود.
وی انتخاب شهرستان شاهین شهر را به عنوان پایگاه ملی شعر کودک حایز اهمیت دانست و عنوان کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و مدون می‌توان از این فرصت به نحو مناسبی استفاده کرد.
در این مراسم برنامه‌های گوناگونی از جمله اجرای مراسم عصر شعر با عنوان "شاعران دیروز، سرایندگان فردا"، معرفی آثار شاعران برگزیده، برگزاری مراسم مشاعره و نشست هم‌اندیشی شاعران با حضور مسوولان شهری برگزار شد.
دومین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان روز 16 اسفند با معرفی برگزیدگان خود در شاهین‌شهر پایان یافت.