درخشش نوجوانان قصه‌گو به جشنواره لطافت بخشید

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی با نوجوانان برگزیده نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حضور آن‌ها در این دوره را اتفاق خوشایندی دانست که همه را خوشحال کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که عصر روز 29 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد ابتدا نوجوانان حاضر ضمن ابراز خرسندی از حضور در جشنواره به بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون به پرسش‌های آن‌ها پاسخ گفت.
حاجیان‌زاده نیز در ابتدای صحبت‌های خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست و تحسین نوجوانان برگزیده این دوره از جشنواره قصه‌گویی گفت: امسال در نوزدهمین دوره جشنواره برای اولین بار است که بخش نوجوانان به این رویداد فرهنگی اضافه شد و شاهد استقبال  بسیار خوبی از سوی نوجوانان بودیم.
مدیرعامل با اشاره به این که در بیشتر سفرهای خود به استان‌های کشور نشستی را با نوجوانان عضو کانون هر استان برگزار می‌کنم یادآور شد همواره تلاش کرده‌ایم از نظرها و پیشنهادهای اعضای کانون در سیاست‌گذاری‌ها استفاده کنیم.
وی هم‌چنین در پاسخ به درخواست تعدادی از نوجوانان مبنی بر رقابتی کردن بخش نوجوان افزود: از آن‌جایی که امسال اولین دوره‌ای است که نوجوانان در این جشنواره شرکت می‌کنند پس از بررسی‌هایی که در شورای سیاست‌گذاری جشنواره صورت گرفت تصمیم بر این شد تا در این دوره بخش نوجوان رقابتی نباشد.
حاجیان‌زاده ادامه داد اگرچه از نظر ما 11 نوجوانی که به مرحله پایانی راه‌یافته‌اند رقابت کرده و از میان بیش از 1هزار و 700 نفر شرکت کننده این بخش برگزیده شده‌اند اما با توجه به درخواست همه شما برای رقابتی شدن بخش پایانی نیز به یقین برای دوره‌های آتی تدابیری اندیشیده خواهد شد.
وی هم‌چنین در پاسخ به دغدغه برخی از نوجوانان مبنی بر ادامه فعالیت خود پس از پایان دوره سنی مخاطبان کانون نیز اظهار داشت این موضوع از دغدغه‌های شورای سیاست‌گذاری کانون است و ما نیز تلاش می‌کنیم نوجوانان مستعد را حفظ کنیم چرا که اعتقاد داریم مربیان، کارشناسان و مدیران آینده کانون باید کسانی باشند که دوران کودکی و نوجوانی خود را در کانون گذرانده باشند.
مدیرعامل در پایان به نوجوانان توصیه کرد قدر فرصت‌های خود را بدانند و از عضویت و حضور در مراکز فرهنگی‌هنری کانون بیشترین بهره‌ها را بگیرند.
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اول اسفند 95 با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان می‌دهد.