هنگام خواندن کتاب هیجانی به من دست می‌دهد که باز می‌خواهم کتاب بخوانم

هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی فرصت مغتنمی است اعضای کودک و کتاب‌خوان مرکز هم نظر خود را در مورد کتاب بگویند و دوستان‌شان از آن آگاه شوند. لطیف محسنی مربی مسئول کانون پرورش فکری 4 اردبیل با عضو کتاب‌خوان مرکز خود مصاحبه‌ای کرده است که خواندنش خالی از لطف نیست.
با سلام و عرض تبریک به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، دوست خوب کانون لطفا خودت را معرفی کن.
بتول نصیری هستم، 10 سال دارم، کلاس پنجم ابتدایی هستم و در مدرسه شهید چمران درس می‌خوانم.
چند سال است که عضو کانون هستی و در چه زمینه‌هایی فعالیت داری؟
تقریبا 3 سال است که عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم . از همان روزهای اول مربیان کانون مرا  با کتاب‌های خوب آشنا کردند و من به کتاب خواندن علاقه‌مند شدم و الان هم بیشتر در زمینه‌های سفال، ادبی، روخوانی کتاب و کاردستی فعالیت می‌کنم.
چرا به خواندن کتاب علاقه داری و بیشتر در چه موضوعاتی مطالعه می‌کنی؟
به کتاب خواندن علاقه دارم چون چیزهایی را که نمی‌دانم به من یاد می‌دهد و هیجانی به من دست می‌دهد که باز می‌خواهم کتاب بخوانم. فکر می‌کنم کتاب یک دوست و معلم خوب و داناست که از دوستی با او لذت می‌برم. من کتاب‌های مذهبی، علمی و داستانی را بیشتر می‌خوانم.
بهترین کتابی که تا به حال خوانده‌ای چه کتابی است و برای چه این کتاب را بهترین کتاب معرفی می‌کنی؟
تازگی‌ها کتابی خواندم با عنوان «آسمان خون گریه کن» درباره زندگی امام حسین (ع)، این کتاب متن خوبی داشت و روی من بسیار تاثیر گذاشت، در بخشی از کتاب آمده بود (وقتی سر مبارک امام حسین(ع) را در شام نزد یزید می‌برند او با چوب به لب مبارک ایشان می‌زند) این قسمت از کتاب بسیار ناراحت کننده بود و دل هر خواننده‌ای را می‌لرزاند.
دوست داری در کدام کتاب و به جای چه شخصیتی بودی؟
در کتاب «مهمان‌های ناخوانده به جای شخصیت پیرزن، چون ماجرای شیرینی دارد و شخصیت اصلی در این داستان آدم  بسیار مهربانی است و همه حیوانات را در خانه‌ی کوچکش پناه می‌دهد.
اگر از تو بخواهند کتابی را برای دوستانت معرفی کنی کدام کتاب را معرفی می‌کنی؟
کتاب «آسمان خون گریه کن» برای این‌که دوست دارم اعضایی که این کتاب را نخوانده‌اند با خواندن آن با امام حسین(ع) و وقایع زندگی‌شان در کربلا و مصیبت‌های خانواده و یارانشان آشنا شوند، فکر می‌کنم نوجوانان امروز بیشتر به این گونه کتاب‌های دینی نیاز دارند.
در پایان هر حرفی داری می‌شنویم؟
در آخر صحبت‌هایم، هفته کتاب و کتابخوانی را به همه تبریک می‌گویم به خصوص به مربیان خوب کانون که به بچه‌ها بها می‌دهند و از همه کسانی که بانی احداث این مکان فرهنگی در محله ما شدند تا من و دوستان و خیلی از بچه‌های دیگر به اینجا بیایند و فعالیت کنند  تشکر می‌کنم .
من هم از تو دوست خوبم تشکر می‌کنم و برایت آرزوی سلامتی و سرافرازی دارم.