کد خبر: 231362
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
بازدید 1826
"همه آدم ها نویسنده اند"

ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در مرکز فرهنگی هنری شماره 21 استان تهران با حضور هادی خورشاهیان؛ شاعر و نویسنده نوجوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 21 بعدازظهر روز چهارشنبه 93/5/1 با حضور در ویژه برنامه رمضانی مرکز، پای صحبت های هادی خورشاهیان شاعر و نویسنده نوجوان نشستند.
خورشاهیان که رمان "آلبوم دردسر" را در طرح رمان های نوجوان امروز کانون به چاپ رسانده است از دغدغه ها، خاطرات و دنیای ذهنی اش با اعضا سخن گفت و نکته هایی را درخصوص اهمیت شعر و داستان مطرح کرد.
خورشاهیان ضمن بیان شیطنت های دوران کودکی، نقش ادبیات را در زندگی بسیار مهم دانست و ادامه داد: "شاید به آموختن خیلی از مهارت ها نیاز داشته باشیم و در کلاس حضور پیدا کنیم اما قصه حتی می تواند در ذهن یک انسان بی سواد نیز شکل بگیرد. پس به نوعی می شود گفت همه آدم ها نویسنده اند" . او همچنین از مخاطبان خواست نظرشان را در مورد آثارش بگویند.
اجرای نمایش عروسکی "کیومرث شاه" کاری از اعضای ارشد مراکز 21، 27 و 30 به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی متقی از بخش های دیگر برنامه بود. "کیومرث شاه" به طور تلفیقی از عروسک های تخت و حجمی استفاده کرده است و بخش هایی از آن با تکنیک ماورا کار شده است. این نمایش در دو سالانه نمایش عروسکی استان تهران، در بخش اعضای ارشد و مربیان با دیگر آثار شرکت کننده به رقابت خواهد پرداخت.
در ادامه برنامه نمایشنامه خوانی دختران نوجوان مرکز اجرا و با با استقبال مخاطبان همراه شد. نمایشنامه "نگین شکسته" به کارگردانی مهتاب شهیدی برای شرکت در جشنواره رضوی آماده شده است و 6 عضو نوجوان، عادی و فراگیر مرکز در آن هنرنمایی می کنند.
دعا و نیایش و اهدای هدیه به میهمان برنامه و انداختن عکس یادگاری، پایان بخش ویژه برنامه اصلی بود. سپس اعضا و میهمانان در ضیافت افطاری که به همت مربیان و اعضا تدارک دیده شده بود، شرکت کردند و به این شکل بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان را به پایان بردند.
این ویژه برنامه با حضور حدود 80 عضو مرکز برگزار شد و میهمانان دیگری همچون آتسا شاملو؛ کارشناس تئاتر کانون و لیلا عباسعلی زاده؛ نویسنده نوجوان در آن حضور داشتند.