کارگاه دوستی با کتاب برگزار شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی «کارگاه شیوه‌های علاقمندی کودکان به مطالعه» با حضور والدین برگزار شد.<BR>

به گزارش روابط عمو‌‌می ‌اداره کل کانون استان تهران، این کارگاه با عنوان «دوستی با کتاب» با همکاری کتابخانه‌ی عمومی دکتر حسابی و مرکز فرهنگی هنری شماره12 در سالن آمفی تئاتر کتابخانه دکتر حسابی به مناسبت هفته دوستی با کتاب برگزار شد و ساغر لطفی‌نژاد؛ مسئول مرکز12 کانون به عنوان مدرس، شرکت کنندگان را با روش‌های علاقمند کردن کودکان به مطالعه آشنا کرد.
لطفی‌نژاد با بیان اینکه این طرح در سال گذشته در مرکز 12 با عنوان یک کتاب و پنج چشمه به صورت محدود و با تعداد کمتری از والدین برگزار می‌شد، خاطر نشان کرد: وقتی تعامل و همکاری میان کانون و ارگان‌های دیگر که اهداف مشترک فرهنگی دارند بوجود بیاید، می‌توان به صورت گسترده‌تر برای فرهنگ‌سازی نسل آینده با کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت نمود.
در این کارگاه مادران آموختند که با بلندخوانی و بازی‌های ساده‌ای مانند نمایش خلاق برای فرزندشان، می‌توانند آینده‌ی او را با کتاب رقم بزنند. در پایان لوح تقدیری از سوی مدیر کتابخانه  منطقه17 به ایشان اهدا شد.
- همچنین در این مرکز ویژه برنامه‌ای با عنوان در «سایه سار دانایی» برگزار شد. میهمانان این روز شهلا انتظاریان؛ مترجم کتب کودک و نوجوان و دکتر ناهید معتمدی؛ استاد دانشگاه و عضو شورای کتاب کودک بودند.
اعضا کانون شهلا انتظاریان را با کتاب‌های چهارجلدی بازی با علم می‌شناسند. این مترجم دیرآشنای کودکان و نوجوانان پس از گفتگو با اعضا در رابطه با روند ترجمه‌ یک کتاب، تازه‌ترین اثر خود با عنوان «آزمایش‌های خوردنی» از انتشارات چکه را رونمایی کرد.
از دیگر برنامه‌های این روز اجرای سرود توسط اعضا نوجوان دختر و همچنین اجرای تئاتر کاغذی پیر غلام امام حسین(ع) کاری از اعضا نوجوان پسر بود. در پایان از اعضا برگزیده کتابخوانی نیز تقدیر به عمل آمد.
این ویژه برنامه عصر روز چهارشنبه 28 آ بان ساعت 14 در مرکز فرهنگی هنری شماره12 با حضور بیش از 73 نفر از اعضا گروه‌های مختلف سنی برگزار شد.