کد خبر: 339129
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
بازدید 83
کتاب «شب نرم‌نرم از پشت کوه آمد» نقد و بررسی شد

شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در نشست دوپنجره کتاب «شب نرم‌نرم از پشت کوه آمد» را در حضور احمد میرزاده شاعر کتاب نقد و بررسی کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، احمد میرزاده شاعر کودک و نوجوان و دبیر جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در ویژه برنامه «دوپنجره» مهمان شاعران نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان شد و در حضور فرهاد فلاح معاون فرهنگی و فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری نقد و نظرات حاضران را شنید.

بنابر این خبر، در این نشست که ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن مهر اداره‌کل کانون کرمان برگزار شد و با شعرخوانی کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه همراه بود، میرزاده از علاقمندی خود به شعر و شاعری و آشنایی با مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صحبت کرد و به سختی‌ها و مشکلات پبش روی خود هنگام ورود به حوزه شعر پرداخت.

وی با بیان تفاوت شعر با متن، به ضرورت توجه به عناصر شعر تأکید کرد و از شاعران کودک و نوجوان خواست ضمن حفظ اعتماد به نفس همواره به خودارزیابی بپردازند و اندیشه، زبان و تناسب با مخاطب شعر را بررسی کنند و تمام همّ و غم‌شان این باشد که زیبایی بیافرینند.

همچنین، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری نیز در جمع شاعران نوجوان لازمه نوشتن را مطالعه دانست و با بیان اینکه شعر همان کشف زاویه جدید و توجه به هستی براساس زوایای جدیدی که دیگران به آن توجه ندارند است، گفت: تمایل بچه‌ها به سمت شعر برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امیدوارکننده است.

وی با تأکید بر اینکه شاعر باید مخاطب را با نگاه جدید آشنا کند، خطاب به حاضران در نشست بیان کرد: کمی از مرزهای کشور فراتر بروید و اشعار شاعران سایر کشورها را هم بخوانید. شعر جریان‌ها را ماندگار می‌کند و جریانات انقلابی و فرهنگی با شعر شروع می‌شود. در آمریکا نیز بسیاری از جریانات متاثر از شعر بوده است.

 معاون فرهنگی کانون پرورش فکری با اشاره به این‌که شناخت شخصیت‌ها و مطالعه متون شاعران موجب ایجاد نگاه جدید می‌شود افزود: باشگاه قاف در کانون بهترین بچه‌های حوزه شعر را جمع‌آوری کرده و تلاش می‌کنیم تا از هر مدرسه یک استعداد ادبی به باشگاه راه پیدا کند.  همچنین باشگاه سیمرغ برای کشف استعدادهای فرهنگی و هنری در حال راه‌اندازی است.

وی خاطرنشان کرد: کمک می‌کنیم که شعر را رشد بدهیم؛ امیدواریم در آینده شاهد نسل جدید و فهیم در حوزه ادبیات باشیم و شما را در قله ادبیات و هنر ایران ببینیم.

در این جلسه اشعار مجموعه شعر «شب نرم نرم از پشت کوه آمد» از سیداحمد میرزاده قرائت شد و سوالات و نظرات شاعران نوجوان مطرح و شعرهای «دوشنبه» و «مهتاب» بحث و بررسی شد. تجلیل از شرکت‌کنندگان در فراخوان «کانون دل‌ها» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با محوریت شهید سلیمانی و شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی کرمان از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

نشست دوپنجره از ویژه‌برنامه‌های آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به نقد و بررسی آثار یک شاعر یا نویسنده از سوی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخته می‌شود.

کتاب «شب نرم‌نرم از پشت کوه آمد» نقد و بررسی شد

کتاب «شب نرم‌نرم از پشت کوه آمد» نقد و بررسی شد

کتاب «شب نرم‌نرم از پشت کوه آمد» نقد و بررسی شد

کتاب «شب نرم‌نرم از پشت کوه آمد» نقد و بررسی شد

کتاب «شب نرم‌نرم از پشت کوه آمد» نقد و بررسی شد

کتاب «شب نرم‌نرم از پشت کوه آمد» نقد و بررسی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =