کد خبر: 271937
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
بازدید 1165
روایت فتح خیبر از زبان عضو نوجوان تهرانی

پرده‌خوانی عضو نوجوان مرکز شماره 15 کانون استان تهران، روز سه‌شنبه 14 شهریورماه 1396 در بخش «جوانه‌های نمایش ایرانی» جشنواره دوسالانه آئینی سنتی تهران اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، که با حضور جمعی از هنرمندان نمایش‌های سنتی همچون نقالی، خیمه‌شب‌بازی، شاهنامه‌خوانی و... در تهران برگزار می‌شود، در این دوره، بخش تازه‌ای با عنوان «جوانه‌های نمایش ایرانی» را در این جشنواره جای‌داده‌ است.
امسال دو گروه نمایشی از اعضای کودک و نوجوان کانون استان تهران، با حمایت مدیرکل کانون استان و همت عذرا امامی کارشناس هنرهای نمایشی، پس از سپری کردن مراحل بازبینی، در این فستیوال به اجرا پرداختند.
گفتنی است روز 14 شهریورماه "رضا قاضی میر سعید" عضو نوجوان مرکز تخصصی ادبی شماره 15 کانون استان، در محوطه بیرونی تئاتر شهر ساعت 19 به اجرای پرده‌خوانی و نقل روایتی از زندگی حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و داستان فتح خیبر پرداخت.
مربی این اثر مصطفی فتحی از اعضا ارشد کانون و از تعزیه‌خوانان و پرده‌خوانان فعال است. تصویر پرده نیز، توسط نرگس اسد زاده از مربیان هنری کانون نقاشی شده است.
محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان شب گذشته، با حضور در این رویداد هنری، از نزدیک شاهد اجرای موفق این عضو نوجوان بود و به او و همۀ دست‌اندرکاران این اجرا خدا قوت گفت.  
همچنین روز گذشته نیز، در این جشنواره، نمایش خیمه‌شب‌بازی "به دنبال بخت" توسط اعضای مرکز فراگیر شماره 21 در محوطه بیرونی تئاتر شهر اجرا شد.
نمایش‌های بخش جوانه‌های نمایش ایرانی در بخش پاتوق کودک و نوجوان و در محوطه تئاتر شهر تهران از ساعت 17 تا 19 اجرا خواهند شد. این فستیوال ملی که باهدف گسترش و توجه بیشتر به نمایش‌های آئینی‌،ایرانی و معرفی آن به نسل کودک و نوجوان هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود.