کد خبر: 272019
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
بازدید 902
فردا آغازین روز جشنواره‌ هنرهای نمایشی تهران

هفدهمین جشنواره استانی هنرهای نمایشی و نمایشگاه هنرهای تجسمی مربیان و اعضای مراکز کانون استان تهران، روز 20 شهریور 1396 در مرکز تخصصی هنر( شماره 30) آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان تهران، آیین گشایش این جشنوارۀ استانی، صبح روز 20 شهریورماه در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی هنری آفرینش کانون استان برگزار می‌شود.
در این جشنواره بیش از 50  گروه نمایشی در بخش‌های نمایشنامه خوانی، نمایش عروسکی، پرده‌خوانی، تئاتر صحنه‌ای (غیر عروسکی)، رادیو تئاتر، نمایش محیطی، تعزیه و... طی سه روزبه رقابت خواهند پرداخت.
گفتنی است در این رویداد، گروه‌های شرکت‌کننده، در قالب فستیوال به اجرای نمایش‌های خود می‌پردازند و در فضایی غیررقابتی، در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت.
بر همین اساس، در اولین روز از این جشنواره، گروه نمایشی «عروسی قریش» از مرکز شماره 2 در ساعت 9:30 صبح اجرا خواهند داشت. این نمایش به شیوه تعزیه و ازجمله هنرهای نمایشی آیینی سنتی ایران اجرا خواهد شد که مراسم ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را روایت می‌کند.
همچنین دو فضای متفاوت دیگر در این مرکز، برای اجرای گروه‌های نمایشی در نظر گرفته‌شده است. گروه‌های نمایشنامه خوانی در سالن کتابخانۀ و نمایش‌های آیینی سنتی همچون پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه بیرونی این مرکز هنری اجرا خواهند داشت.
در همین روز همچنین، پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، افتتاح از نمایشگاه هنرهای تجسمی اعضا و مربیان مراکز کانون استان در نگارخانه برگزار خواهد شد و برگزیدگان بخش‌های (‌سفالگری، نقاشی، خوشنویس، عکاسی) جوایز خود را دریافت خواهند داشت.
هفدهمین جشنواره‌ استانی هنرهای تجسمی و نمایشی در روزهای 20 تا 23 شهریورماه 96 از ساعت 9 الی 18 در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش(مرکز شماره 30) کانون استان تهران به آدرس، بین فلکه سوم و چهارم تهران‌پارس، نبش210 شرقی، برگزار می‌شود.