روایت‌هایی نو از داستان زاغ و روباه در طنزنویسی‌های خلاق اعضای کانون استان قم

سومین کارگاه طنزنویسی خلاق با عنوان « برجک زنی » با محوریت نقیضه‌نویسی صبح روز پنج‌شنبه در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کانون استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این کارگاه که  با حضور 50 نفر از اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری برگزار شدسید حبیب نظاری؛ کارشناس ادبی کانون استان قم ضمن آشناکردن اعضا با شیوه های نقیضه نویسی، نمونه های متعددی از روایت‌های امروزی شعر زاغ و روباه را برای اعضا خواند و از آنان خواست تا روایت های طنز دیگری را به شیوه ی نقیضه بنویسند.
بر اساس این گزارش، اعضای فعال ادبی مراکز کانون استان با شور و اشتیاق فراوان روایت‌هایی نو از شعر معروف «زاغکی قالب پنیری دید...» را در قالب شعر و داستان به نگارش در آوردند.
خوانش آثار اعضای نوجوان و نقد و بررسی آن، قصه گویی فهیمه مرزبان؛ مربی مسئول مرکز شماره‌ی 3 با موضوع زاغ و روباه و اجرای مسابقه‌ی طنز شخصیت سازی از جمله برنامه های اجرایی در این کارگاه یک روزه بود.
اعضای شرکت‌کننده در مسابقه‌ی شخصیت‌سازی «شادالو» می‌بایست خود را گریم کرده و تصویر ذهنی خود را از موجودی به نام «شادالو» در قالب نمایش خلاق به اجرا در آوردند.
در پایان اعضا با آلوچه و گندم و شادونه که در قیف‌های رنگی کاغذی ریخته شده بود پذیرایی شدند.
شایان ذکر است آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم علاوه بر برپایی کارگاه‌های طنزنویسی خلاق به صورت فصلی، قرار است همایشی را با موضوع طنز در سال جاری برگزار کند.