کد خبر: 269072
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
بازدید 1556
گرامی‌داشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در مراکز کانون استان قم

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان قم هم‌زمان با سال‌روز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد برنامه‌های متنوعی را با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزار کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، مرکز شماره‌ی 2 کانون استان قم روز شنبه 13 خردادماه ویژه برنامه‌ای را با حضور دختران عضو خود برگزار کرد که طی آن پس از معرفی شخصیت حضرت امام خمینی (ره) سوره یس توسط اعضای نوجوان و سوره‌های کوچک قرآن توسط اعضای کودک برای شادی روح بنیان‌گذار انقلاب قرائت شد.

هم‌چنین اعضای کودک دل‌نوشته‌هایی را خطاب به امام راحل نوشتند و اعضای نوجوان نیز در کارگاه خوش‌نویسی جملات و ابیاتی را در توصیف شخصیت این مرد بزرگ به نگارش در آوردند.

 

در مرکز شماره‌ی 4 کانون استان قم نیز شخصیت امام خمینی(ره) از منظر شجاعت و روحیه‌ی انقلابی ایشان معرفی شد و پس از خوانش برخی از سخنان امام درباره کودکان اعضا با ساخت قاب عکس‌های رنگین، تصویر امام خمینی (ره) را قاب گرفتند.

 

مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی 3 کانون استان قم با معرفی شخصیت، برگزاری کارگاه ادبی با موضوع پای درد دل وسایل اتاق امام، ساخت کارت پستال و جا شمعی و معرفی وقایع قیام 15خرداد که بر اساس کتاب «خورشید در کوچ» انجام شد اعضای کودک و نوجوان را با این روزهای تاریخی آشنا کردند.

 

در عین حال اعضای مرکز شماره‌ی 7 با استفاده از مجموعه کتاب‌های «درس‌هایی از امام» اقدام به تهیه‌ی نشریه دیواری با موضوع ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) از قبیل مهربانی، نظم، قناعت و شجاعت ایشان در برخورد با مشکلات کردند. ابتدا مربی به معرفی شخصیت ایشان پرداخت و بعد اعضا به همراه مربی با همکاری یکدیگر این نشریه دیواری را با عنوان «خورشید درخشان» تهیه کردند.

هم‌چنین در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی 10 نیز اعضای دختر پس از آشنایی با وقایع قیام 15خرداد و روخوانی کتاب قاب عکس‌هایی از تصاویر حضرت امام را به صورت سه بعدی تهیه کرده و در کارگاه کاردستی قرار دادند.