گزارشی از دیدار مدیرکانون پرورش فکری کردستان با مدیرکل تبلیغات اسلامی

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان دیدار و در خصوص همکاری برای ارتقای فعالیتهای فرهنگی استان گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،در این دیدار که 27 تیرماه جاری انجام شد؛ سهیلا شیخی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در این دیدار ضمن تقدیر از حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و مسئول امور بانوان این اداره کل اظهار کرد: هدف از همکاری با ادارات در سطح استان همیاری و کمک برای رسیدن به اهداف فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه ادارات نباید به موازات همدیگر فعالیت کنند، افزود: پیشبرد فعالیتهای فرهنگی نیازمند با هم کارکردن و هماهنگی است و باید برای هدفی مشخص تلاش کرد.

وی یادآور شد: علیرغم اینکه بودجه در اجرای فعالیتهای فرهنگی بستر کار را مهیاتر    می سازد،افزود: در صورت کمبود اعتبار نیز باید برنامه و هدف خود را دنبال کنیم و ادارات فرهنگی نیز باید همسو با یکدیگر و با تعامل لازم فعالیت داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان همچنین به ارائه گزارشی از فعالیتهای کانون دراستان پرداخت و گفت: هم اکنون 20 مرکز در استان کردستان فعال است که کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال را زیرپوشش فعالیتهای خود قرار می دهند.

شیخی اضافه کرد: آموزش احکام، برگزاری کلاسهای قصه گویی، برگزاری کلاسهای انیمیشن، خمیرسازی و کاردستی و اجرای برنامه هایی مانند شکوفه های قرآنی از جمله فعالیتهایی است که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان انجام می گیرد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در ادامه اظهار کرد: دوران کودکی دوره ای اثرگذار برای آموزش و یادگیری است و می توان با آموزش در همه زمینه ها به کودکان آنها را برای حضور در جامعه آماده کرد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان با اعزام مبلغ در حوزه های آموزش قرآن کریم و آموزش احکام به کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند تاثیرات گسترده ای در حوزه دینی و قرآنی ایجاد کند، بیان کرد: این فعالیتها با همکاری کانون پرورش فکری امکانپذیر است.

وی تروجی نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و مواردی از این قبیل را مورد تاکید قرار داد و گفت: این فرایض الهی با آشنا کردن کودکان و نوجوانان در این زمینه امکانپذیر خواهد بود که نیازمند آموزش و آگاه سازی است.