حضور اعضای مرکز شماره 9 در پایگاه هوانیروز کرمانشاه

به مناسبت هفته ی دفاع مقدس، اعضای پسر مرکز شماره 9 از پایگاه هوانیروز کرمانشاه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه،به مناسبت هفته ی دفاع مقدس،  اعضای پسر مرکز شماره «9» در مرکز هوانیروز کرمانشاه حضور یافتند.

«رضا موزونی» مدیر کل کانون استان ضمن اعلام این خبر افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه های مختلفی در کلیه ی مراکز کانون پرورش فکری استان در حال برگزاری است.

«موزونی» گفت: رشادت های بی بدیل خلبانان شجاع ایران اسلامی در سال های دفاع مقدس، همواره در ذهن مردم  ماندگار خواهد بود.

مدیر کل کانون استان با اشاره به شهدای گرانقدر هوانیروز و بخصوص شهدای والامقام؛ شهید«شیرودی» و شهید«کشوری»، رشادت این رزمندگان را مایه ی سربلندی وعزت ایران اسلامی دانست.

در مرکز شماره «9»(مرکز هوانیروز) با حضور 70 نفر از اعضای پسر ویژه برنامه ای به همین مناسبت برگزار شد.

اعضای این مرکز، طی هماهنگی انجام شده با فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه، اجازه یافتند تا از نزدیک از هلیکوپترهای  جنگنده و شکاری این پایگاه بازدید کنند. از بدو ورود بچه هامورد استقبال پرسنل پایگاه قرار گرفتند و از محل استقرار هلیکوپتر ها دیدن کردند.

سپس یکی از خلبانان در مورد انواع هلیکوپتر ها و کاربرد های آنها  توضیحاتی را داد.

در ادامه،اعضا در کنار هلیکوپتری که کار امداد و نجات را انجام می داد حاضر شده  و طی توضیحات یکی از پرسنل، با کار امدادگران، وسایل داخل این هلیکوپتر و همچنین، نحوه ی امداد رسانی آن آشنا شدند .

در بخشی دیگر از این بازید، که سبب شور وشوق فراوان در اعضا شده بود،آنها از هلیکوپر «کبری » که از هلیکوپتر های جنگنده است، دیدن کردند. خلبان این نوع از هلیکوپتر،در موردقسمت های مختلف این جنگنده و نقش آن در دفاع جانانه از میهمن اسلامی در خلال هفت سال جنگ تحمیلی صحبت کرد.

مکان دیگری که مورد بازدید اعضا قرار گرفت، بازدید از محلی به نام «آشیانه»بود.

آشیانه ؛ محل نگهداری هلیکوپتر ها است.و اعضا با حضور در یکی از این آشیانه ها، با تعداد زیادی از هلیکوپتر روبرو شدند.

از بخش های زیبای این بازدید، معرفی عملیات ها وشهدای هوانیروز بود. در همین رابطه،یکی از خلبانان پایگاه هوانیروز در مورد شهدای گرانقدر هوانیروز و همچنین،عملیات هایی که درسالهای دفاع مقدس، هوانیروز در آن نقش های موثری را داشت، توضیحات مفصلی را ارائه داد.

پایان بخش این بازدید پرهیجان،انجام پرواز هلیکوپتر و حرکات نمایشی آن بود که این برنامه، به خاطره ای ماندگار برای اعضای شرکت کننده تبدیل شد.