کد خبر: 269038
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
بازدید 1208
برگزاری ویژه‌برنامه‌ی« با کودکان ‌قصه‌بخوانیم» در رشت

ویژه‌برنامه‌ی «با‌ کودکان قصه‌بخوانیم» با همراهی کانون، نهاد‌کتاب‌خانه‌های عمومی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری صبح امروز در شهر رشت برگزار‌شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این ویژه‌برنامه به منظور ترویج و گسترش فرهنگ رضوی و با بهره‌گیری از کتاب ‌10 قصه از امام رضا (ع) برنامه‌ریزی وبه‌مرحله‌اجرا‌درآمد.
اسفندیار‌ضیائی سرپرست‌کانون استان گیلان در این برنامه رسالت‌کانون برای گسترش فرهنگ مطالعه و ایجادنشاط درکودکان و نوجوانان را خاطر‌نشان‌کرد و گفت: اجرای فعالیت‌های مشترک با دیگر دستگاه‌های فعال‌درحوزه‌ی فرهنگ نیز از اولویت‌های این نهاد فرهنگی محسوب‌می شود و برگزاری ویژه‌برنامه« باکودکان قصه‌بخوانیم» هم گامی در جهت نیل به همین هدف است.
وی در ادامه به نقش ارزش‌مند کتاب درجامعه پرداخت و خانواده را زمینه‌ساز علاقه‌مندی کودکان ونوجوانان به مطالعه و کتاب‌خوانی را پایه‌ و اساس شکل‌گیری تمدن های بزرگ خواند.
اوتصریح‌کرد: تاریخ‌هیچ‌تمدنی خالی از کتاب‌نبوده و نیست و تمامی فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می شوند و با کتاب‌خوانی رشد‌می کنند.
ضیائی هم‌چنین اهمیت مطالعه و خواندن از دیدگاه دین مبین اسلام را یادآور‌شد و با بیان این‌که رسالت رسول‌گرامی اسلام( ص) با خواندن آغاز‌شد، افزود: در روایات از کتاب‌خانه به‌عنوان‌«بوستان کتاب»‌نام‌برده‌شده و اطلاق کتاب به قرآن‌کریم از زیباترین تعبیر‌هاست.
سرپرست‌کانون استان گیلان در ادامه به تشریح فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون پرداخت و ازمراکز فرهنگی هنری این دستگاه‌فرهنگی به عنوان بستری مناسب برای کشف استعداد‌ها و غنی‌سازی وقت‌های آزاد کودکان و نوجوانان نام‌برد.
زهرا بدن آرا سرپرست نهاد‌کتاب‌خانه‌های عمومی استان گیلان نیز ضمن خیرمقدم به حاضران، از رسم کهن قصه‌گویی بزرگ‌تر‌ها برای فرزندان سخن‌گفت و قصه‌را ابزاری مناسب برای ارتقای سطح مهارت‌های کلامی، هوش هیجانی و هم‌چنین افزایش خلاقیت درکودکان و نوجوانان خواند.
بدن‌آرا در عین‌حال نگاه ویژه‌ی برگزار‌کنندگان هفتمین جشنواره‌ی کتاب‌خوانی رضوی را مورد توجه‌قرار داد و تقویت باور‌های دینی و مذهبی را از اهداف برگزاری این حشنواره‌ برشمرد.
وی درپایان ابراز‌امیدواری‌کرد با بهره‌گیری از ابزارقصه‌گویی و با همراهی والدین، فرزندانی خردورز و باهویت داشته‌باشیم .
علیرضاحسنی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی رشت سخنان خود را با اشاره به‌گسترش فضا‌های مجازی و امکان دسترسی آسان به منابع آغاز‌کرد و گفت: افزایش گستره‌ی فضا‌های نوظهور این تصویر را ایجاد‌می کند که به آسانی می توان به محتوای کتاب دسترسی پیدا کرد؛ این درحالی است که جایگاه کتاب بسیار فراتر و جایگاهی خدشه‌ناپذیراست.
این مسوول درادامه از خانواده، آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی و سازمان فرهنگی ورزشی به عنوان متولیان اصلی نهادینه‌کردن فرهنگ کتاب‌خوانی درجامعه نام‌برد و ابرازامیدواری کرد در سایه‌افزایش همکاری‌های مشترک حرکت درمسیر علاقه‌مند‌سازی مخاطبان به کتاب ادامه داشته‌باشد.
درادامه‌این ویژه‌برنامه که همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را به‌دنبال‌داشت، مربیان و اعضای کانون استان گیلان به اجرای قصه‌گویی پرداختند.
شعر‌خوانی احمد خدادوست شاعر برجسته‌ی کودک و نوجوان، ‌تصویر‌سازی قصه‌های امام رضاعلیه‌السلام توسط کودکان و اجرای مسابقه‌ی حضوری ازدیگر برنامه‌های این روز بود و درپایان نیز حاضران با اهدای بسته‌های فرهنگی از سوی مسوولان تقدیرشدند.