کد خبر: 228346
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
برترین‌های یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان جایزه گرفتند

برگزیدگان یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان در بخش‌های مختلف جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مطبوعات خبر گزاری ها و رسانه های مجازی کودک ونوجوان،  برگزیدگان یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات و نخستین جشنواره خبرگزاریها و رسانه های مجازی کودک و نوجوان معرفی شدند.
 
 
یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان پیش از ظهر پنجشنبه با معرفی برگزیدگان در ساری به کار خود پایان داد و در بخش نشریات کانونی در بخش خبر و سرمقاله، کبرا بابایی از استان تهران، تیتر ملیحه حیدری از استان تهران، مصاحبه و گفت و گو، فاطمه محمودی از استان تهران، گزارش ملیحه حیدری از استان تهران، مقاله آزاده شفیعی از استان قزوین، داستان زری عابدینی از آذربایجان شرقی برتر شدند.
در بخش شعر، بهرام شریفی از استان فارس، عکس مریم آل مومن  از استان چهار محال بختیاری، طرح گرافیکی فرزانه لطیفی از استان کرمانشاه، در بخش رسانه مجازی در تیتر محمدرضا رستم پور از سایت کانون پرورش فکری ایلام و در بخش گزارش علیرضا نوری کجوریان از خبرگزاری مهر با گزارش انتخابات دانش آموزی برتر شدند.
    
در بخش نشریات استانی در بخش شعر  ابوذر افشنگ از روزنامه حرف و مینا دهرویه نیز از حرف برتر شدند و با توجه به اینکه روزنامه حرف اقدام به درج هفتگی آثار کودک و نوجوان نموده است در بخش نشریات استانی، داوران جشنواره جناب آقای شکرالله رضا زاده شرمه را به عنوان مدیر مسئول این روزنامه شایسته ی تقدیر دانسته اند.
در بخش جشنواره ملی مطبوعات کودک در بخش تیتر،  هیأت داوران، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش برای «تاکسی دیواری» از نشریه‌‌ی رشد جوان، در بخش  سرمقاله و یادداشت هیأت داوران، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش، برای اثر «بزرگ ‌بودن واقعاً باحال است!» چاپ شده در نشریه‌ی همشهری بچه‌ها، شماره 33 به دلیل نگاه شاد به ماجرای کودکی، نثر روان و صمیمی و پیام مناسب، به مرجان فولادوند تقدیم کردند.
 
در بخش سرمقاله نوجوان هیأت داوران، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش برای اثر «چی می‌بافی؟» از نشریه‌ی رشد نوجوان، شماره 7 فروردین 90، به دلیل نثر ساده و روان و موضوع و پیام مناسب  به حبیب یوسف‌زاده، در بخش یادداشت  هیأت داوران، لوح تقدیر و یک کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش برای اثر «نامه‌ای از کودک جنگ به کودک صلح» از نشریه‌ی کیهان بچه‌ها، شماره 2795، به دلیل نگاه متفاوت و یادآوری و تجدید خاطره‌ با دفاع مقدس،  به خانم مهناز فتاحی تقدیم شد، هم‌چنین، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش برای اثر «گاهی کمی بخواب!» از نشریه‌ی دوچرخه، شماره 664  به دلیل نگاه همدلانه، نثر روان و پرداخت مناسب حدیث لزر غلامی داده شد.
در بخش گفتگو لوح تقدیر و یک کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش برای اثر «بوی گل سرخ» از نشریه‌ی ملیکا، شماره 62 به هرا عبدی تقدیم شد، هم‌چنین، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را برای اثر «من دانش‌آموز دنیا هستم!» از نشریه‌ی دوچرخه، شماره 663 به خانم آیدا ابوترابی داده شد.
 
 
در بخش گزارش،، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در بخش کودک برای اثر «بیمارستان عروسک‌ها!» از نشریه‌ی همشهری بچه‌ها، به خانم الهام کاظمی. هم‌چنین، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در بخش نوجوان برای اثر «هری‌پاتر روی میز نوجوان‌ها» از نشریه‌ی انتظار نوجوان به محسن صفری داده شد.
در بخش داستان دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش برای اثر «علف‌ها را بشمار» از نشریه‌ی کوشش خردسال به خانم سُرور کُتبی و دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی این بخش را برای اثر‌ «گل‌پا» از نشریه‌ی سلام بچه‌ها، به سید احمد مُدَقَقْ و در بخش داستان طنز، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش برای مجموعه‌ی «من و عمو جان» از نشریه‌ی رشد دانش‌آموز و مجموعه‌ی «باشگاه دوست‌نداران محیط زیست» از نشریه‌ی همشهری بچه‌ها، به‌طور مشترک به شهرام شفیعی و خانم مرجان فولادوند داده شد.
 
در بخش شعر، لوح تقدیر و یک کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش برای اثر «نوشابه و شیر» از نشریه‌ی رشد نوآموز، شماره 8 اردیبهشت 91 به خانم مریم هاشم‌پور و در بخش شعر نوجوان محمد عزیزی. در بخش عکس دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش به‌طور مشترک برای مجموعه عکس‌های چاپ شده در نشریات رشد کودک، نوآموز و دانش‌آموز به خانم اعظم لاریجانی و آقای عدالت عابدینی داده شد.
در بخش عکس نشریات کودک و خردسال، دیپلم افتخار این بخش را به‌دلیل 1. داشتن درک درست از مخاطبان در ارتباط با عکس به نشریات رشد کودک، نوآموز و دانش‌آموز. تقدیم شد و در بخش عکس نوجوان، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش برای مجموعه عکس‌های چاپ شده در نشریه‌ی دوچرخه، به‌دلیل سعی در بیان دیدگاهی نو از عکاسی به محمود اعتمادی تقدیم شد.
 
 
در بخش عکس نشریات نوجوان، مناف یحیی پور از نشریه دوچرخه، در  گرافیک مطبوعاتی دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش، برای روی جلد نشریه‌ی شاهد کودک ـبه خانم حدیثه قربان، در طراحی گرافیک (صفحه‌آرایی) دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ پنج میلیون ریالی را در این بخش، به‌طور مشترک برای صفحه‌آرایی نشریه‌ی رشد نوآموز و رشد کودک به داوود صفری و خانم میترا چرخیان داده شد و در بخش تصویرگری هیأت داوران، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش، به‌طور مشترک به خانم‌ها مریم طباطبایی برای مجموعه آثار چاپ شده در نشریه‌ی پوپک به‌دلیل تصویرسازی واقع‌گرایانه، همراه با سادگی و مجموعه آثار عاطفه ملکی‌جو به‌دلیل توجه به هویت بومی تقدیم و  هم‌چنین لوح زرین به همراه دیپلم افتخار و سه کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش، به‌دلیل شخصیت پردازی مناسب برای کودک، در مجموعه آثارش به خانم میترا عبداللهی داده شد.
 
درـ قصّه‌ی تصویری یا پی‌نما (کمیک استریپ)، لوح تقدیر و یک کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش، برای مجموعه آثار چاپ شده در نشریه‌ی رشد نوآموز به‌دلیل پلان‌بندی مناسب و ایجاد فضای متفاوت و ترکیب‌بندی خلاق، به مجید صالحی، هم‌چنین دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را برای مجموعه آثار منتشر شده در نشریات رشد  کودک، نوآموز و دانش‌آموز، به‌دلیل سادگی طنز و مخاطب‌شناسی به خانم لاله ضیایی داده شدو
در بخش نامزدهای بخش گرافیک نوجوان، لوح تقدیر و یک کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در این بخش برای روی جلد نشریه‌ی دوچرخه، به خانم لیدا معتمد، هم‌چنین دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را برای روی جلد نشریه‌ی رشد جوان سال 91، به آقای صابر شیخ‌رضایی داده شد و در تصویرگری نیز از میثم موسوی تقدیر شد.