گسترش همکاری های کانون پرورش فکری مازندران و آموزش و پرورش استان

در نشست مدیران کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری مازندران، گسترش همکاری های کانون پرورش فکری مازندران و آموزش و پرورش استان بررسی شد.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با حضور در جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران از آمادگی دستگاه مطبوعش با این کانون خبر داد.
سید علی قاسمی بستر سازی برای پرورش استعداد و شکوفایی دانش آموزان را مهمترین تفاوت آموزش و پرورش با ادارات دیگر عنوان کرد و افزود: رسالت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری همسو و در نیل به یک هدف می باشد.
وی با تشریح نیاز حاضر آموزش و پرورش از سه عامل به عنوان ضرورت فعلی این دستگاه بزرگ فرهنگی یاد کرد و تصریح نمود؛ تغییر در نگرش، تغییر در شناخت و استفاده بهینه از روش ها و هماهنگی در روش های اجرایی می تواند ما در جهت تسری به اهدف سند تحول آموزش و پرورش  یاری بخشد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در ادامه افزود: همه امکانات باید در مسیر رشد و پرورش استعداد های دانش آموزان بکار گرفته شود و در این خصوص مدیران ما می بایست در راستای اجرای بهتر اهداف، ابتکار عمل و سیاستگذاری داشته باشند.
قاسمی بیان داشت: شناخت درست از منابع و ظرفیت ها می تواند در رشد و تحول مورد نظر موثر باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های موثر کانون پرورش فکری، تعامل کانون و مدرسه را گامی موثر در راستای پرورش استعداد های دانش آموزان عنوان کرد و با تاکید بر حضور مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در جلسه شورای معاونین ادار ه کل آموزش و پرورش از آمادگی این دستگاه در توسعه همکاری های مشترک خبر داد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در پایان سخنان خود در جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران خاطر نشان ساخت: با توجه به وجود زمینه های تعامل، برخورداری از ظرفیت های متقابل نیاز به برنامه ریزی کارشناسی و دقت نظر دارد که می تواند در جلسات کارشناسی مشترک به توافق و اجرا دست یافت.
گفتنی است: مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران نیز در این نشست ضمن اشاره به اجرای طرح کانون و مدرسه در مراکز فرهنگی و هنری این کانون افزود: کانون با داشتن بیش از 40 عنوان فعالیت در راستای برنامه های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی می تواند ظرفیت موثری برای رشد و شکوفایی استعداد های کودکان ونوجوانان دانش آموز فراهم آورد.
وی تصریح کرد: گروه هدف هر دو دستگاه کودکان ونوجوانان هستند لذا توسعه روابط و همکاری های مشترک می تواند ضمن آموزش، پرورش را نیز تقویت نموده و شکوفایی استعداد های گروه هدف را توسعه بخشد.
عزیززاده گرجی با اشاره به تعامل های موثر صورت گرفته از سوی مدیر کل آموزش و پرورش استان و معاونین وی از شکل گیری کارگروه کانون و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: کارگروه مورد نظر با ترکیب مدیر کل کانون پرورش فکری، معاون پرورشی و معاون آموزش ابتدایی با ریاست کانون پرورش فکری شکل گرفته است تا ظرفیت های موثر بین دستگاه هایی را شناسایی و راه های  اجرایی آنرا احصا نماید.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از مخاطب به عنوان اساسی ترین نیاز کانون پرورش فکری یاد کرد و ظرفیت مدارس را در این خصوص مفید عنوان نمود.
گرجی برنامه های این کانون را پشتوانه ای موثر برای رشد فکری و علمی دانش آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از دانش آموزان نخبه و مستعد از اعضای کانون پرورش فکری می باشند.
لازم به ذکر است: در این جلسه هریک از کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران،گزارش مختصری از برنامه های در دست اقدام را ارایه نمودند.