کد خبر: 261567
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
تشکیل شورای برنامه ریزی در کانون پرورش فکری مازندران

بمنظور دستیابی کیفی به اهداف کانون، شورای برنامه ریزی در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، اولین جلسه شورای  برنامه ریزی این اداره کل بمنظور اتخاذ شیوه های کارآمد و تسریع برنامه ها برای دستیابی به اهداف مورد نظر کانون با حضور اعضای شورای فرهنگی و یکی از کارشناسان و صاحب نظر حوزه برنامه ریزی در این اداره کل برگزار شد.
مدیر کل کانون مازندران با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی در سازمان اظهار داشت: برنامه ریزی تعیین و اتخاذ شیوه و روشهایی برای دستیابی به بهترین نتایج است و تلاش خواهد شد با تشکیل چنین ستادی برای توانمند سازی همکاران و برنامه ریزی مبتنی بر چهارچوب های علمی و کارشناسی اقدام شود.
قاسم عزیززاده گرجی، اصلی ترین ماموریت این شورا را اشراف به برنامه ریزی دانست و افزود: تا کنون برنامه های مراکز و اداره کل متناسب با اهداف کلان و سیاست های مورد نظر ستاد به صورت یکساله تنظیم و اجرایی شده است؛ اما با تشکیل این شورا تلاش خواهد شد تا با تاکید بر اصول و قوانین علمی برنامه ریزی با حضور یکی از کارشناسان صاحب نظر و با تجربه این حوزه، برنامه های کانون مازندران را به صورت هدفمند تر و علمی تری تدوین نماییم.
گرجی  با تقدیر از حضور دکتر قربانی که تجارب ارزندهای در حوزه برنامه ریزی دارند تصریح کرد: اشراف داشتن وی به کانون و برنامه ریزی، می تواند نقش موثری در آشنایی همکاران با اصول و قواعد برنامه ریزی داشته باشد و در عین حال بتوانیم در جهت برنامه ریزی موثر و متناسب با کانون اقدام نماییم.
مدیر کل کانون مازندران برنامه ریزی در کانون را برای گسترش خدمات کیفی و مطلوب به کودک ونوجوان دانست و افزود: آموزش و آشنایی کارشناسان و اعضای این ستاد با برنامه ریزی علمی می تواند مسوولین و مربیان مراکز را نیز در برنامه ریزی مراکز یاری بخشد.
وی در عین حال نقش مطالبه گری و نظارت کارشناسان در برنامه ریزی مراکز را از دیگر وظایف این شوراعنوان کرد که می تواند در جهت کیفی سازی برنامه های مراکز موثر باشد.
دکتر قربانی، پژوهشگر، مدرس دانشگاه و مشاور برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این جلسه، برنامه را فرایند و اقدامی برای حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب با هدف بهبود وضعیت بیان کرد و افزود: کانون پرورش فکری مازندران تا کنون گام های خوبی در حوزه کودک ونوجوان برداشته است و اگر بتواند هرچه بیشتر هدفمند و برنامه محور شود؛ اثر بهتری خواهد داشت.
دکتر قربانی، برنامه ریزی را یک الزام دانست و تصریح کرد: تعهد به برنامه ریزی، اجرای آن و دریافت بازخورد موجب اصلاح و بهبود وضعیت می شود و به توفیق و اثر بخشی برنامه ها کمک می کند.
وی با بیان اینکه هیچ موفقیتی به طور تصادفی بدست نمی آید، اظهار داشت: تحلیل وضع موجود، نگرش به سند چشم انداز، دستیابی به راه و برنامه های موثر از جمله عوامل مهم در برنامه ریزی هستند که می بایست لحاظ شود.
این پژوهشگر، ارتقای کارآیی و اثر بخشی را ره آورد برنامه ریزی دانست و با برشمردن گام های مهم برای برنامه ریزی در کانون بیان داشت: تشکیل کارگروه، فرایند تدوین برنامه، تحلیل وضعیت موجود، تحلیل اطلاعات، فاکتور های کلید موفقیت سازمان، تهیه راهنما برای تدوین، جدول زمانبندی برنامه، تشکیل کارگروه ها در مراکز فرهنگی و هنری، توجه به آموزش، تطبیق برنامه های مراکز با اهداف سازمانی کانون و تعیین مدل های ارزیابی و ابزارهای سنجش از جمله اقداماتی هستند که می تواند در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.
بر اساس این جلسه مقرر شد تا پس از مطالعه اساسنامه، راهبرد های مدیر عامل، اهداف معاونت فرهنگی و سند چشم انداز با نگرش به وضع موجود اهداف کانون پرورش فکری مازندران در قالب سند برنامه ریزی تدوین شود.