کد خبر: 261829
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
شهرک معارف کودک و نوجوان  در نمایشگاه صحیفه سبز

شهرک معارف کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در دوازدهمین نمایشگاه قرآنی صحیفه سبز مازندران برای کودکان، نوجوانان و خانواده ها فعالیت می کند.

 
به گزارش روابط عمومی  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، دوازدهمین نمایشگاه سراسری فرهنگی قرآنی صحیفه آبان امسال در 100 غرفه در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با حضور 120 ناشر، از سراسر کشور از اول آبان ماه به مدت هشت روز در مصلا شهرستان بابل گشایش یافت.
این نمایشگاه با داشتن غرفه‌های: کتاب‌ با مفاهیم علوم قرآنی و معارف اسلامی ، نرم‌افزارهای اسلامی،شهید مدافع حرم، عفاف و حجاب، ایستگاه سلامت هلال احمر و غرفه کودک با رویکرد آموزش قرآنی در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است.
 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نیز با حضور در این نمایشگاه با ایجاد شهرک معارف کودک و نوجوان کانون به عنوان یکی از بخش های دوازدهمین نمایشگاه فرهنگی قرآنی مردمی صحیفه سبز استان مازندران از تاریخ 1 الی 8 آبان میزبان کودکان و نوجوانان استان مازندران می باشد.
در همین زمینه، سید مصطفی صالحیان، مسوول کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان بابل به عنوان مسئول برگزاری شهرک معارف کودک و نوجوان گفت: این شهرک شامل 6 غرفه می باشد که از غرفه ثبت نام شروع و به همان غرفه جهت دریافت جایزه ختم می شود. در این غرفه ها سعی شده تا باطراحی بازی ها و فعالیت های جذاب، کودکان ونوجوانان را با مفاهیم قرآنی و سرگذشت پیامبران و امامان معصوم (ص) آشنا نمود.
صالحیان در ادامه به این نکته نیز اشاره داشت که : غرفه سفره اعمال از غرفه های جذاب برای کودکان و نوجوانان می باشد که در آن بچه ها خود به عنوان مهره روی یک صفحه به بازی می پردازند و با آیاتی از قرآن درخصوص فضائل و رذایل اخلاقی آشنا می شوند.
از دیگر غرفه های موجود در شهرک نیز می توان به غرفه هنردست های من هم اشاره نمود که در آن قسمت مربی  کانون پس از توضیح کوتاه درخصوص کار با گل سفال مقداری گل سفال به بازید کننده  کودک و نوجوان داده و از آنها می خواهد تا با تخیل خود شکلی از این گل بسازد.
وی گفت: با توجه به برپایی نمایشگاه در ایام ماه محرم، غرفه‌ی از کی بپرسم به صورت ویژه با محتوای آشنایی با کودکان ونوجوانان حاضر در صحنه‌ی واقعه‌ی عاشورا درنظر گرفته شده است که درآن ابتدا مربی از روی اسامی که درغرفه نصب شده است، سرگذشت کوتاهی از هر کدام از کودکان ونوجوانان واقعه عاشورا برای حضار بیان می کند و سپس حاضرین با قرار گرفتن در پشت تریبون های شماره دار، مسابقه از کی بپرسم را آغاز می کنند که تا به حال از استقبال بسیار خوبی از طرف کودکان ونوجوانان استان قرارگرفته است.
این مسئول در انتهای صحبت های خود گفت:  این غرفه با هدف آشنایی خانواده ها با فعالیت های کانون و ایجاد بستر جهت استفاده عموم مردم از خدمات کانون فعال شده که با  استقبال خانواده ها مواجه شده ایم و به طور میانگین روزانه تا حدود 350 کودک و نوجوان از این شهرک بازدیدمی نمایند.
گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه صحیفه سبز بابل صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 20 با تخفیفاتی بین 20 تا 40 درصد در غرفه‌های مختلف پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.