برنامه دو پنجره با حضور جعفر ابراهیمی در همدان

نشست نقد و بررسی کتاب "پرنده خواهر من است" سروده جعفر ابراهیمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، همزمان با برگزاری اردوی استانی اعضای نوجوان برنامه دو پنجره با حضور جعفر ابراهیمی شاعر و نویسده حوزه کودک و نوجوان با نقد و بررسی کتاب "پرنده خواهر من است" اجرا شد.
بر اساس این گزارش: برنامه نشست دو پنجره عمری 9 ساله دارد که به همت مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می گردد.هدف از اجرای برنامه دو پنجره آموزش نقد ادبی به کودکان و نوجوانان و روبرو شدن این قشر عظیم جامعه با شاعر مورد علاقه می باشد: در این برنامه که همزمان با اردوی استانی برگزار شد هشتاد نوجوان کتاب "پرنده خواهر من است" را در کلاس ادبی مرکز مطالعه کرده و ابهامات، سوالات خود را با حضور جعفر ابراهیمی در یک فضای صمیمی به بحث و تبادل نظر گذاشتند.
جعفر ابراهیمی شاعر کودک و نوجوان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از حضور خود در بین اعضا فعال مراکز کانون استان همدان خاطر نشان کرد: هر فردی با جستجو در خود می توانند  توانایی و استعداد خودش را کشف کندچراکه ویژگیهای هر انسانی مخصوص خودش است.
ابراهیمی گفت: کودکان در سراسر دنیا شبیه هم هستند ولی نوجوانان در جاهای مختلف متفاوتند. وی ادامه داد: در شعرهایم غمی هست که دوست دارم البته غم با غصه فرق دارد و در هنر اصیل ایرانی غمی وجود دارد که لذت بخش است ولی غصه بیشتر برای چیزهای دنیوی است.
گفتنی است جعفر ابراهیمی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان متخلص به شاهد در سال 1330 در روستای حور  از توابع استان اردبیل به دنیا آمد. در یازده سالگی به همراه خانواده به تهران رفت و به ادامه تحصیل پرداخت. در سال 1358 فعالیت خود را در حیطه ادبیات کودک و نوجوان شروع کرد و دو سال بعد مسئولیت شورای شعر کانون را بعهده گرفت. سردبیری جنگ ادبی آیش، دبیر شش دوره جشنواره مطبوعات، دبیر سه دوره جشنواره کتاب کانون، و هفت دوره جشنواره مطبوعات کودک و چند دوره داوری کتاب سال، همکاری با کیهان بچه ها، صدا و سیما، انتشارات امیر کبیر و تالیف بیش از 150 عنوان کتاب برای گروه های سنی مختلف را در کارنامه کاری خود دارد.
آثاری همچون: یک سنگ و یک دست، آواز پوپک، آسمان، آب مثل سلام، خورشید اینجا خورشید آنحا، بوی گنجشک، در کوچه های خیس و .... در جشنواره های مختلف به عنوان برگزیده به دریافت جایزه  و لوح زرین شناخته شده است.
شایان ذکر است این برنامه با دومین روز از اردوی استانی یازدهم شهریورماه در اردوگاه ایثار همدان برگزار شد.