سوگواره 'خورشید برای همه می تابد' در همدان برگزار شد

سوگواره 'خورشید برای همه می تابد' با حضور جمعی از دانش آموزان دختر عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در سینما کانون این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، سوگواره 'خورشید برای همه می تابد' با حضور مهرداد نادری فر مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری، طاهره دوروزی مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان استانداری، مهدی اخوان معاون مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از دانش آموزان دختر عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در سینما کانون برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این آیین گفت: همه ساله در تمام کشورهای جهان یک روز به عنوان روز جهانی کودک در نظر گرفته می شود و در کشور ما به دلیل اهمیت جایگاه کودکان در خانواده، هفته ملی کودک تعیین شده است و در این هفته، برنامه های ویژه ای برگزار می شود.
سید محمدرضا جوادی افزود: امسال به دلیل تقارن این هفته با ایام ماه محرم برنامه‌های ویژه‌ای با رویکرد انتقال فرهنگ عاشورایی به کودکان برگزار می شود.
وی ادامه داد: اهداف امام حسین(ع) از سفر به کربلا و اهداف قیام آن حضرت و شخصیت و منش ایشان باید به درستی برای کودکان تبیین شود.
وی ادامه داد: برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک با شعار 'کودکان تشنه اند' با محوریت موضوع های ادبی، هنری، علمی و مذهبی برای کودکان 6 تا 16 سال در 39 مرکز ثابت و سیار و پستی استان همدان اجرا می شود.
سوگواره 'خورشید برای همه می تابد' با حضور دانش آموزان همدانی به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد و در این آیین پرده خوانی قیام امام حسین(ع) برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.
ترویج فرهنگ عاشورایی موجب مصونیت کودکان در برابر آسیب ها می شود
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: شخصیت افراد نتیجه آموزش‌های دوران کودکی و نوجوانی است لذا اگر کودکان را با فرهنگ عاشورا و آموزه های دینی آشنا کنیم به طور یقین در آینده از آسیب های اجتماعی حفظ می شوند.
مهرداد نادری فر در حاشیه برگزاری سوگواره 'خورشید برای همه می تابد' در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آشنایی کودکان با آموزه های دینی پایه‌های شخصیتی آنها را در بزرگسالی محکم و در برابر آسیب های احتمالی در سنین بزرگسالی حفظ می کند.
وی ادامه داد: روز جهانی کودک فرصتی برای اعلام برنامه های مختص کودکان است و هفته ملی کودک، فضایی را برای کودکان فراهم می کند تا بیش از گذشته در بسترهای اجتماعی حضور پیدا کنند و از نزدیک با فعالیت های مختص حوزه خود آشنا شوند.
وی به تقارن هفته ملی کودک با ایام محرم اشاره کرد و گفت: کودکان ایرانی پرورش یافته مکتب عاشورا هستند و هفته ملی کودک فرصتی برای انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل جدید است تا بتوان آینده سازان کشور را به این فرهنگ نزدیک تر کرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: هفته کودک امسال نشان داد که هیچ تناقضی برای برگزاری برنامه های کودک با سوگواری ایام محرم وجود ندارد و حتی می توان از این مناسبت برای آشنایی بیشتر کودکان با حماسه عاشورا و قیام امام حسین(ع)به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
اجرای سرود، قرائت بیانیه، قصه‌گویی، مداحی ، برپایی نمایشگاه تجسمی نقاشی و خوشنویسی در درب ورودی سالن، پخش کلیپ و تجلیل از خانواده شهید سید رضا حسینی درافشان از سایر برنامه‌های این سوگواره بود.
فرزند شهید حسینی در این مراسم خاطر نشان کرد: مقام شهدا والاست و زبان در بیان مقام منزلت آن قاصر است. وی به ارادت و علاقه پدر شهیدش به مقام حضرت زینب(س) اشاره کردو افزود: برای ذکر مصائب به منابع رجوع می کردند چراکه بسیار مهم است اهل را خوب بشناسیم و شناخت صحیح از طریق مطالعه منابع درست و متقابل بدست می آید.
وی در پایان به وصیت پدر پرداخت و بیان کرد: از وصایای شهید این بود که همانند حضرت زینب اسیر بشوم و یا مثل جدم حسین بن علی (ع) روی خاک بیابان شهید شوم و یا قبرم مخفی باشد. به دلیل ارادت خاصی که به اهل بیت داشتند هر سه وصیت ایشان اجرا شد و بدین صورت که ابتدا اسیر می شوند و بعد از شهادت مدتی جنازه آن روی خاکها می ماند و 27 سال مفقود الاثر بودند.