معرفی نامزدهای دریافت جایزه بخش شعر و مذهبی چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره روزهای 30 آبان تا 6 آذر در تهران برگزار می‌شود و برگزیدگان جشنواره نیز روز سوم آذر در آیینی رسمی معرفی خواهند شد.

گروه‌های انتخاب اولیه و داوری نهایی جشنواره در 6 بخش اصلی و در مجموع در 10 بخش به بررسی 1323 عنوان کتاب پرداختند و در مرحله دوم از میان 453 عنوان کتاب تعدادی از این آثار را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه معرفی کردند.
بر این اساس در بخش شعر خردسال نام 5 عنوان کتاب‌ "سفید سیاه راه راه" و "خروس کلاه مخملی" هر دو سروده‌ی شکوه قاسم‌نیا از انتشارات ارغوانی، "قطار، قطار مورچه" سروده‌ی شکوه قاسم‌نیا از انتشارات قدیانی و "ترانه های بابایی" و "ترانه‌های خواب و خیال" سروده گروه شاعران از انتشارات کانون در میان نامزد‌های دریافت جایزه این بخش قرار گرفته‌اند.
ناصر کشاورز افسانه شعبان‌نژاد و مصطفی رحماندوست این کتاب‌ها را از میان 12 عنوان کتاب راه یافته به مرحله‌ی نهایی برگزیده‌اند.
در بخش شعر کودک نیز همین سه داور 21 اثر را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت 3 عنوان کتاب "با دعای باران" سروده‌ی غلامرضا بکتاش از انتشارات مدرسه، "گنجشک پر، جوراب پر" سروده‌ی مریم هاشم‌پور از انتشارات فصل پنجم و "مجموعه‌ی ده جلدی ده شب از هزار و یک شب" سروده‌ی محمدکاظم مزینانی از انتشارات قدیانی را به عنوان نامزد‌های دریافت جایزه معرفی کردند.
در همین حال داوری بخش شعر نوجوان نیز بر عهده‌ی بابک نیک‌طلب، محمدکاظم مزینانی و داود لطف‌الله گذاشته شده بود و آنان پس از بررسی 15 عنوان کتاب نام 5 کتاب‌ "یک نفر رد شد از کنار دلم" سروده‌ی اسدالله شعبانی از انتشارات توکا، "ماه روی صندلی" سروده‌ی عباس تربن، "نامه‌ات همین الان رسید" سروده‌ی مریم اسلامی، "نمی‌توان کلاغ ماند" سروده‌ی سیداحمد میرزاده و " بیا بگیر سیب را" سروده‌ی بیوک ملکی را از انتشارات کانون را در میان نامزدهای دریافت جایزه این بخش قرار دادند.
دبیرخانه چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان همچنین اعلام کرد که داوری بخش مذهبی کودکان را نقی سلیمانی، فریبا نباتی و مجید راستی و داوری بخش مذهبی نوجوان را محمد ناصری، محمود حکیمی و سوسن طاقدیس برعهده داشتند.
این داوران در بخش کودک 98 اثر و در بخش نوجوان 29 اثر را مورد بررسی قرار داده‌اند و بر اساس آن در بخش مذهبی کودکان، 4 عنوان کتاب "یکی بود یکی نبود" اثر طاهره ایبد و "میهمانی از صحرا" اثر سیدمحمد زکی‌گودرزی هر دو از انتشارات علمی و فرهنگی و "بزرگترین دختر عالم" نوشته‌ی سیدمهدی شجاعی و "کاش خانه‌های شکلاتی وجود داشتند" نوشته‌ی الیف ادا نارنار با ترجمه‌ی نازنین نوتاش سنگتراش را به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی کردند.
در بخش مذهبی نوجوان نیز از سه کتاب "روزنه‌ آفتاب" نوشته‌ی فضل‌الله خالقیان از انتشارات مدرسه، "تشنه لبان" نوشته‌ی حمید گروگان و "او همنشین فرشته‌ها بود" نوشته‌ی سعید روح‌افزا هر دو از انتشارات کانون به عنوان نامزد‌های دریافت جایزه‌ی این بخش نام برده شده است.
گروه داوری بخش مذهبی نوجوان 4 عنوان داستان "مجموعه زندگی پیامبر اسلام(ص)" نوشته نقی سلیمانی از انتشارات به نشر، "ماه خورشید کلاه" (زندگی‌نامه امام زمان(عج)) نوشته جعفر ابراهیمی(شاهد) از انتشارات مدرسه، "اعترافات غلامان" نوشته‌ی حمیدرضا شاه‌آبادی و "نخل‌ها قد می‌کشند" نوشته‌ی محمدحسین فکور از انتشارات کانون را نیز در بخش جداگانه‌ای به عنوان نامزد دریافت جوایز جشنواره انتخاب کرده است.
برگزیدگان چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان عصر روز سوم آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران معرفی می‌شوند.