تقدیر از چهار کتاب کانون در جایزه کتاب فصل و جشنواره‌ی کتاب‌های آموزشی رشد

چهاردهمین دوره جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران دو کتاب‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را شایسته تقدیر معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون، کتاب‌های جادوگر بیکار نوشته جانی رُداری با ترجمه مهناز صدری و قلب نارنجی نوشته مینو کریم‌زاده به ترتیب در بخش داستان ترجمه‌ای و داستان تالیفی نوجوان این جایزه از سوی داوران این جایزه در فصل تابستان 1389 شایسته تقدیر شناخته شدند.
در مراسم اهدای جایزه فصل که روز 29 آذر در تهران برگزار شد از صاحبان 50 اثر برگزیده و شایسته تقدیر با اهدای جوایزی تقدیر شد.
همچنین در همین روز، آیین پایانی هشتمین جشنواره‌ی کتاب‌های آموزشی رشد در تهران برگزار و دو کتاب دیگر کانون نیز در این جشنواره به عنوان برگزیده شد.
بر این اساس در گروه تاریخ کتاب «میراث فرهنگی ایرانیان» تالیف زهره پریرخ به عنوان یکی از آثار برگزیده این بخش معرفی شد و جایزه اثر برگزیده گروه هنر به عبدالرضا جلالی مولف کتاب پیله‌ها تعلق گرفت.
بر اساس این گزارش کتاب "جادوگر بیکار" از جمله آثار شاخصی است که توسط کانون منتشر شده و نویسنده هر قصه آن را با سه پایان نوشته است در حقیقت این کتاب وسیله‌ای برای بازی کردن به شمار می‌رود به نحوی که خواننده ابتدا قصه را می‌خواند و تصویر مربوط به آن را با دقت نگاه می‌کند سپس آن پایانی را که از نظر او منطقی‌تر و واقعی‌تر است در یک برنامه کتاب‌خوانی گروهی و با ذکر دلیل انتخاب می‌کند.
آثار این نویسنده ایتالیایی به بیش از 80 زبان زنده دنیا ترجمه شده و همگی تالیفات او مبتنی بر مطالعات و تحقیقات جامع و عمیق او در باره مسایل آموزشی و پژوهشی کودک و نوجوان است.
جانی رُداری به وجود بالقوه خلاقیت به عنوان پدیده‌ای طبیعی در کودکان معتقد بود و تخیل را عامل بروز و شکوفایی خلاقیت می‌دانست از همین رو او همواره در آثارش به ایجاد فضایی اختصاصی برای عملکرد تخیل در ذهن بچه‌ها می‌پرداخت.