کد خبر: 200362
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴
نوجوانان ایرانی در جشنواره پژوهش‌های رضوی شرکت می‌کنند

نوجوانان ایرانی با شرکت در نخستین جشنواره پژوهش‌های نوجوان رضوی پیرامون زندگی و سیره حضرت امام رضا(ع) و یارانش به تحقیق و پژوهش می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویژگی‌ها و جنبه‌های اخلاق رضوی، سیره‌ی عملی(فردی، اجتماعی، سیاسی) امام رضا(ع)، علم و تجربیات علمی امام رضا(ع) (سیرۀ علمی)، امام رضا(ع) درمراسم، آیین‌ها و فرهنگ اقوام ایرانی و زندگی‌نامه‌ی امام رضا(ع) از جمله محورهای موضوعی پژوهش در این جشنواره است که کانون استان تهران آن را برگزار می‌کند.
در حال حاضر به نوجوانان 12 تا 15 ساله و 15 تا 18 ساله علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره  تا پایان خرداد فرصت داده شده است تا فرم  شرکت در این جشنواره را به دبیرخانه ارسال کنند.
در این فرم علاوه بر مشخصات فردی باید به سوابق پژوهشی، موضوع و چکیده پژوهش به اندازه‌ی نیم صفحه A4  اشاره شود.
جشنواره‌ پژوهش‌های نوجوان رضوی یکی از 9 جشنواره‌ی است که مسوولیت آن را کانون در قالب نهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) برعهده گرفته است.
کانون استان تهران همچنین در وبلاگ این جشنواره با عنوان پژوهشگران نوجوان رضوی به نشانی www.thrpajuheshrazavi.blogfa.com  فراخوان و شیوه‌نامه کامل این فعالیت فرهنگی را در معرض دید مخاطبان قرار داده است.
در این وبلاگ همچنین تازه‌ترین خبرها و اطلاعیه‌های مرتبط با جشنواره به علاقه‌مندان اعلام می‌شود.
در تازه ترین اطلاعیه این دبیرخانه که در وبلاگ جشنواره منعکس شده اسامی 13 عنوان کتاب مرتبط با موضوع‌های جشنواره به شرکت کنندگان معرفی شده است.
بر اساس این گزارش در فراخوان جشنواره همچنین اعلام شده است که پژوهش‌ها می‌تواند به صورت فردی یا گروهی ارایه شود و هر پژوهش‌گر مجاز است تا بیش از یک پژوهش خود را در اختیار دبیرخانه قرار دهد.
برگزار کنندگان این جشنواره همچنین موضوع‌هایی را به علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره پیشنهاد داده‌اند.
بیست سال امامت امام رضا(ع) از ولایت عهدی تا شهادت، تاثیر زیارت بر روی نوجوانان، نحوه برگزاری مراسم و آیین‌ها تاریخچه  معماری رواق‌های حرم مطهر و آثارچاپی وغیرچاپی در مورد امام رضا (ع) از جمله این موضوع‌ها است.
در همین حال دبیرخانه نخستین جشنواره پژوهش‌های نوجوان رضوی اعلام کرده است که پس از مرحله ارسال درخواست‌ها، شرکت‌کنندگان تا 10 شهریور فرصت دارند که آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه واقع در تهران خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری، کانون استان تهران یا به نشانی رایانامه thr_pajuheshrazavi@kanoonparvaresh.com ارسال کنند.
زمان برپایی نمایشگاه آثار پژوهشی 26 تا 31 شهریور اعلام شده است و زمان برگزاری جشنواره نیز به زودی اعلام خواهد شد.
نخستین جشنواره پژوهش‌های نوجوان رضوی با هدف‌ اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی‌، گسترش فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین و گرامی‌داشت تولید کنندگان و پدید‌آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) طراحی شده است
این جشنواره به چهل پژوهش برگزیده جایزه اهدا خواهد کرد.
گفتنی است اطلاعات برگزاری 8 جشنواره‌ی رضوی در پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی  www.kanoonnews.ir  نیز قابل دریافت است.